Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Animera diagram från excel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Säkert HELT fel forum men mycket kunnigt folk här så antingen får jag länk till ett annat forum eller ett svar här så here goes nothing.

Sitter i powerpoint och ska göra en presentation. I den kommer det finnas diagram som är länkade från excel.Jag vill då kunna animera varje stapel för sig själv. Verkar inte funka. Får det så klart att fungera om jag använder mig av det inbyggda "excel" i powerpoint meen det är mindre aktuellt.

Nån som har en aning?

Tack på förhand!

Jag tror inte att det går eftersom Excel inte verkar ha några funktioner för animera diagram. Jag vet inte hur Powerpints "inbyggda excel" fungerar men det kanske att lösa med något trix.

Går det att lösa genom att lägga flera kopior av samma diagram exakt över varandra och att staplarna som initialt inte ska synas görs genomskinliga, dvs utan fyllningsfärg och linjefärg? Alltså det understa har endast en synlig stapel och överliggande diagram får i tur och ordning ytterligare en synlig stapel. Hoppas du hajar vad jag menar. Det finns säkert fler sätt att lura ögat.

jo precis. dock hade jag tänkt att det ska vara lite användarvänligt. hade känsla av att excel fuckar upp det men tack för tipset iaf

1
Bevaka tråden