Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone dog vid installation av swephone - vad göra nu?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-13 12:49

Jag har haft min iPhone iPhone sedan November och då var det en 1.0.2. Jag har uppgraderat till steg för steg och det sista till 1.1.3 via installer.

Igår provade jag installera Swephone ordlistor och telefonen dog, startade inte, kom i recovery mode. Jag återställde min telefon till 1.1.3. Idag har jag försökt aktivera den, som jag har förstått så kan jag använda vilken guide som helst som är gjord för 1.1.3? Te.x ZiPhone.

Men jag får det inte att funka! Hittade att jag bara skulle jailbreaka den och sedan köra AnySim 1.1.3, men jag kan inte jailbreaka den via metoden som jag provat.

Någon här som kan berätta om ni har återställt era telefoner iTunes hur ni sedan gjort för att få den att fungera?

Borde fungera om du gör en restore till 1.1.3, sedan jailbreakar och aktiverar med ZiPhone och installera anysim 1.3 eller Geohots IPSF kopia

  • Medlem
  • 2008-02-13 13:22

Provat Ziphone, fungerar inte Den funkar tydligen inte på mac eftersom man måste ha 10.5 eller nyare och på PC får jag USBMuxListenerCreate error

Detta ska tydligen fungera till mac http://forum.macworld.se/index.php?showtopic=66346

  • Medlem
  • 2008-02-13 13:34

För det där måste man ha Leopard... Har en äldre dator

  • Medlem
  • 2008-02-13 14:01

Fick igång CMD och provade köra -a -j, står att man ska vänta 45 sek. 5 minuter fortfarande inget, blev tvungen att återställa telefonen via ituesn ,igen.... suck

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-13 14:28
Ursprungligen av JGG:

Fick igång CMD och provade köra -a -j, står att man ska vänta 45 sek. 5 minuter fortfarande inget, blev tvungen att återställa telefonen via ituesn ,igen.... suck

Prova med den senaste versionen av iJailbreak. Den kom precis ut med en ny version som fungerar bättre med PPC.

//Rob

1
Bevaka tråden