Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV ut-kabel funkade på PowerMac, men inte på MacPro :(

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en sådan där vit kabel från apple som jag brukade använda till att koppla min powermac g5 till TV med, via DVI-utgången på grafikkortet (Radeon 9600 har jag för mig), men på min nya MacPro fungerar det inte alls.

Jag har ett 8800 GT med två DVI-utgångar, och den fungerar inte på någon av dem. När jag sätter i TVn och redan har bildskärm i händer inget alls (har tryckt på "sök bildskärmar", startat om, dragit i och ur kabeln med datorn igång, allt jag kan komma på), systemet är inte medvetet om att det sitter något kopplat där verkar det.
Kopplar jag ut skärmen försöker tydligen datorn sända något via kabeln, men det blir bara vita ränder som rullar på TVn.

Finns det något att göra?

Hittade det här på Apple's developer sidor och verkar endast vara ATI kortet som stödjer DVI to Video adaptern

Video Product-Specific Details

Bah, så synd. Tack så mycket för hjälpen iaf.

Då är det en fet extrautgift som gäller om jag vill koppla min nya dator till TVn?

PS: Har gjort lite efterforskningar, och jag hittar inte ens någon lösning för pengar. Man undrar vad de har för skäl att vilja hindra mig att använda TVn som skärm, för det är ungefär så det verkar för mig...

Senast redigerat 2008-02-18 23:08
1
Bevaka tråden