Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bärbar startkrångel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad är det som gör att en del bärbara vägrar starta ibland? har råkat ut för det på min egen och har två bekanta (med andra märken) som råkat ut för samma sak. Medicinen är att ta ut batteriet och sätta i det igen, sen funkar det. Är det nån inställning för batteriet som är fel, nån fjantig energisparfunktion som krånglar? Batteriet har inte varit urladdat när det hänt utan i det närmaste 100% fullt. Inget allvarligt men mycket retsamt när det händer

  • Medlem
  • 2008-02-28 13:43

Glappkontakt?

Händer det oavsett om du kör på nätström eller batteri?

Har bara hänt mig två gånger, tror jag körde med nätkontakten i båda gångerna. Vet inte hur mina vänner körde när det hände, men eftersom de är mer tåg/café-surfare medan jag mest förflyttar mig mellan nätuttag så gissar jag att det var batteri.

  • Medlem
  • 2008-02-28 14:18

Jag gissar ju alltid på den enkla lösningen, så det kan faktiskt vara just glappkontakt. När man tar ut batteriet och stoppar in det igen så gnuggar man bort lite oxid.

Min synnerligen okvalificerade förklaring.

  • Medlem
  • 2008-02-28 14:30

Jag har råkat ut för att den 'intelligenta' delen som styr batterihanteringen kan strula (supportens gissning iallafall). Min nästan splitter nya HP vägrade starta i alla lägen. Jag plockade ur batteriet helt och körde på nätsladd endast och den startade direkt. Stoppade i batteriet och startade upp återigen och den visar att batteriet i princip är helt dött, för att efter ytterligare 30 sekunder visa att det är fullt.

/Mein

1
Bevaka tråden