Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Något som jag tycker är fel med iphone

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

telfon listorna
den skriver alla samtal jag har gjortden borde sortera om jag ar ring min fru så borde det inte stå att jag ringt min fru idag på tio olika ställen eller hur??
det har retat mej till max
samt en sak som jag saknar är automatisk på och av stägning av tele funktionen som man kan ställa in det är något som jag saknar sen gammla ericsson tiden det fanns på gammla telefonena med magnesium hölje

tack å hej
mvh kim

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-12 22:07
Ursprungligen av kimmens:

telfon listorna
den skriver alla samtal jag har gjortden borde sortera om jag ar ring min fru så borde det inte stå att jag ringt min fru idag på tio olika ställen eller hur??
det har retat mej till max
samt en sak som jag saknar är automatisk på och av stägning av tele funktionen som man kan ställa in det är något som jag saknar sen gammla ericsson tiden det fanns på gammla telefonena med magnesium hölje

tack å hej
mvh kim

Kan inte annat än hålla med just det där med att den inte håller reda på att man ringer samma kontakt utan att de till slut blir att stå "hem" sju gånger är riktigt störande!

Någon som vet om det finns någon fix för detta?

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-12 23:06

Tycker det är skitbra att alla samtal står och inte bara det senaste. Störde mig på det som fasen på min gamla k800i. Fick man missade samtal stod det bara det senaste, jag vill ha reda på när alla missade samtal kommit från samma person inte bara det senaste..

/a

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-14 15:22
Ursprungligen av Epoxus:

Tycker det är skitbra att alla samtal står och inte bara det senaste. Störde mig på det som fasen på min gamla k800i. Fick man missade samtal stod det bara det senaste, jag vill ha reda på när alla missade samtal kommit från samma person inte bara det senaste..

/a

I min lista över senaste så kan jag iaf klicka på den blåa knappen och där syns tidpunkter för de olika samtalen om det är fler än ett ibland. Samt att den där ibland skiljer på inkommande och utgående. Dessvärre funkar det där alldeles för sällan, oftast blir det att fyllas på så ringer man XXX 4ggr så står det XXX 4ggr med.

ericssonen står det senaste samtalet som du har missat samt att du kan ställa in den så den visar alla samtal så det är bara en inställnings fråga men iphonen går det ej att ställa in tyvärr det borde utveckla ett tredje parts program eller hur ??

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-13 15:33

Ahh, det hade jag inte en aning om. Visst ska det finnas en inställning, det skadar ju aldrig. Tror iPhone marknaden kommer att förändras stort när SDKn släpps. Det finns många program till den idag, kan bara tänka mig hur det blir sen. Är dock lite bekymrad över att Apple vill ha en del av programvarakakan, det kan nog skrämma bort de riktigt stora programmen som TomTom osv...

/a

Ursprungligen av kimmens:

telfon listorna
den skriver alla samtal jag har gjortden borde sortera om jag ar ring min fru så borde det inte stå att jag ringt min fru idag på tio olika ställen eller hur??
det har retat mej till max
samt en sak som jag saknar är automatisk på och av stägning av tele funktionen som man kan ställa in det är något som jag saknar sen gammla ericsson tiden det fanns på gammla telefonena med magnesium hölje

tack å hej
mvh kim

på min står det bara 1 gång , sen står det hur många gånger jag har ringt det nummret i en parantes.. sen tycker jag det är en bra ordning i senaste , alla och missade..står nummer och datum , sen lilla pilen som man kan se klockslag, vad är problemet ?

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2008-03-14 15:59
Ursprungligen av doggenikke:

på min står det bara 1 gång , sen står det hur många gånger jag har ringt det nummret i en parantes.. sen tycker jag det är en bra ordning i senaste , alla och missade..står nummer och datum , sen lilla pilen som man kan se klockslag, vad är problemet ?

För att på min blir det inte så, samma person kommer upp flera gånger dock bara om jag pratar med ett annat nummer emellan. Pratar jag med samma så blir det precis som du beskriver!

Annars ser det ut så här ungefär:

xxx
yyy
xxx
xxx
yyy
aaa
xxx
111
osv.

Så ja där har du problemet!

jag kom påen sak till som retar gallfeber på mej det är kommer man åt volym knappen i fikan så sänks volymen på telefonen till slut hör man inte den ringa

Ursprungligen av kimmens:

jag kom påen sak till som retar gallfeber på mej det är kommer man åt volym knappen i fikan så sänks volymen på telefonen till slut hör man inte den ringa

hur lyckas du komma åt den ? den kan knappast tryckas in av " trycket " ? eller hur menar du ?

när den ligger i fickan så händer det ibland
men vad tycker ni inte kan alla iphone ägare var hypper nöjda några mer grejor måste ni vara missnöjda med eller hjälp mej att fyla på listan

1 borde sortera i tele listan
2

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 18:02

Jag är lite missnöjd över att Safari kraschar så ofta. Det är lite drygt när man suttit och knappat ner ett inlägg t ex och sen så kraschar det innan man hinner trycka på "send". Även varit med om det med mailen en gång, fast då hade jag tryckt på en maildress i Safari, så jag tror att det var Safaris fel...

Ibland kraschar det när man ska scrolla, men t ex aftonbladet.se kraschar titt som tätt, kan det har något med scripten på sidan att göra kanske?

Sen är man ju lite ledsen över andra saker, som klipp/klistra funktioner, MMS och så vidare.

Men överlag tycker jag att man får mer än man saknar. Har visserligen bara haft den en vecka, så jag kanske ändrar mig senare Men jag har inte använt MMS sedan jag flyttade till Belgien ändå, så det är egentligen bara en parantes i min bok.

Sen var det ju det där headsetet man fick med. Helt värdelösa för mina öron i alla fall... Konstigt, eftersom att iPod-lurarna sitter som gjutet, varför har de ändrat?

Senast redigerat 2008-03-23 18:16
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-23 18:16

Felpost

1
Bevaka tråden