Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midi i windows....

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har köpt ett Lexicon Alpha USB ljudkort... som funkar kanon med Reason och mitt midi klaviatur.

Men jag kan inte sätta det som "midi music playback" i windows... utan den står fortfarande som "MS GS wavetable SW synth" och mitt ljudkort finns inte som alternativ i dropdown rutan.

ljudkortet är valt i sound playback och sound recording... men den finns inte att välja i midi delen.. vet inte om detta gör något? ( förutom att vara störande )

Finns det någon som vet varför jag inte kan välja Lexicon ljudkortet under midi?

Tack på förhand!

Charlie

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-16 18:19

Jag har haft samma problem med ett audiophile usb ljudkort. Testade att installera gamla drivisar och då hittade den midin, konstigt nog. Sedan så installerade jag de senaste och då funkade det. Skulle nog gissa att du inte skulle behöva installera gamla men att testa att installera om drivrutinerna ett par gånger. Ibland är det bara så konstigt.

hmmmm sjukt.... men jag ska testa det! tack för svar. ngn annan som har någon annan lösning?

eller främst... Vad har det för negativa effekter att den inte går att välja där?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 19:04

det går väl att ställa in i reason? tror inte det behövs att ställa in i win också. eller jag vet inte.

testa att använda asio4all istället för ljudkortets drivrutiner.

Hallo, Japp det är inställt och klart i reason och funkar kanon utan latency... Men det är lite störigt att den inte hittar den i windows... sen vet jag inte om det är någon fördel med att ha den inställd i windows... ngn som vet om det är till ngn fördel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-16 19:24

om du har ställt in den i reason så behövs det inget mer. om du inte ska jobba i något annat program, då får du ställa in den i det programmet.

Det var det jag trodde / hopades på... Men det e alltid lite nojjigt om man inte vet om man "missar" något utan möjligheten att bocka i den..

tack för svaret!

ps. haha sjuk avatar du har... .ds

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-16 19:53

Äh. Dra in midifilen i Reason om du vill höra den så kan du ju välja koolare ljud att spela upp filerna med där.

1
Bevaka tråden