Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ladda Touchen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-03-24 12:08

Min iPod Touch laddas inte som den ska. Oftast laddas den inte alls. Den kan vara kopplad i datorns USB-kontakt flera timmar utan att den laddas. Då får jag koppla loss den och aktivera iPoden genom att köra något program t.ex. bildvisning och sen koppla in den igen. Då brukar det fungera att ladda den.

Är det jag som har någon dum inställning eller är det något annat som spökar?

Jag har en PowerMac 2x2 och kör Leopard 10.5.2 samt iTunes 7.6.1.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-25 03:54

oj det låter skumt, testa om du får tillräckligt med volt från usbn. Testa plugga in din ipod på en annan dator och se om den laddas, då kan man utesluta fel på ipodden
det kan också vara så att den laddar utan att den "vet" om det, innan jag skaffade mig en laddare hade jag ipodden inkopplad i datorn över natten (fast datorn var avstängd) och den laddades

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-03-25 08:55

Jag såg på Apples sida att det kan vara lurigt med laddningen.

jag har också det problemet men min börjar ladda igen efter en halvtimme eller något.

Så här står det på Apples hemsida "Obs! Om du använder en bärbar dator måste du se till att den är inkopplad i ett eluttag och att locket (eller skärmen) är öppet. Om locket är stängt kan datorn övergå i vänte- eller viloläge, varvid din iPod inte kan laddas korrekt." kan man inte ladda iPoden om man inte har den bärbara dator inkopplad i ett eluttag? Stämmer det? Har själv en bärbar dator och jag skulle ju vilja ladda iPoden även om datorn inte laddas.

Jag kunde ladda min iPod Photo med min gamla laptop när locket var stängt men jag hade iofs tagit bort vänte- och viloläget...

har ingen laptop nu så jag kan inte säga om det funkar med itouchen eller inte.

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-03-28 15:42

Idag köpte jag en FireWire till min iPod Touch med förhoppning att den skall laddas som det är tänkt. Först i kväll vet jag om det funkar.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-03-28 23:24

Köp en laddare istället, det är mycket bättre

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2008-03-29 11:39

Det verkar som jag kan ladda med FireWire-kabeln. Det trista är att iPoden inte dyker upp i iTunes med denna. Ja ja, inget är så bra att det inte kan bli bättre.

1
Bevaka tråden