Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk guide för uppgradering av iPhone 1.1.1->1.1.3+?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Jag har en upplåst, jailbrejkad (och allt vad det heter) iPhone 1.1.1!
Skulle gärna vilja uppdatera den till 1.1.4 eller 1.1.3.
Innan jag vågar sätta igång vill jag helst ha en guide på SVENSKA och som är optimerad till WINDOWS! Skulle vara tacksam om någon ville länka till en sådan eller skriva en själv!

Mvh
Isac

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 16:29

Sök så finner du.

//Rob

sökte lite, och hittade detta:

"Hade den 1.1.1 oob? alltså när du köpte den ny? isåfall är det bara att ÅTERSTÄLLA den i iTunes till 1.1.4 (Finns att ladda ner här http://iphone.unlock.no/#restore-firmware-files ) Sedan så laddar du ner senaste versionen av ziPhone, http://www.ziphone.org/ sedan gör du en "do it all" =)"

Min är 1.1.1 oob, är det verkligen sådär enkelt?
Hur är det med 1.1.4, är det mycket som inte funkar ännu? ska man välja 1.1.3 istället?

Eftersom 1.1.4 är senaste aktuella version (iaf i denna sekund) så räcker det med att klicka på Återställ i iTunes så får man upp en fråga om man vill återställa och uppdatera och då gör man det. Innan dess ska man förstås ha synkat telefonen så man får en backup.

Sen är det bara att köra valfritt verktyg, som ZiPhone eller det dagsaktuella iLiberty+.

Kör du ZiPhone ser det ut såhär i stora drag:

  1. Ta backup (dvs kör en synkronisering i iTunes)

  2. Återställ till 1.1.4 med iTunes

  3. Do it all med ZiPhone

  4. Installera BSD Subsystem, Community Sources och SwePhone

  5. Synka tillbaka backupen

  6. Klart och betalt!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-27 17:15

Använd iLiberty+ så kan du installera allt på en gång. ZiPhone har visat sig lite buggig när det kommer till wifi. Så för att vara på den säkra sidan använd iLiberty+.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Använd iLiberty+ så kan du installera allt på en gång. ZiPhone har visat sig lite buggig när det kommer till wifi. Så för att vara på den säkra sidan använd iLiberty+.

Å andra sidan är iLiberty+ helt nytt och otestat. Själv har jag aldrig varit med om wifi-problem med ZiPhone.

Okej, har jag rätt för mig nu?:

Kopplar in min upplåsta 1.1.1 i datorn.
Håller inne shift och trycker på återställ och väljer sedan "iPhone1,1_1.1.4_4A102_Restore".
När det är klart öppnar jag iLiberty+ och kryssar i Jailbreak, Activate, Unlock och Setup installer (inte downgrade bootloader from 4,6 to 3.9FakeBlank eftersom min iphone var 1.1.1 oob = redan 3.9)
Låter iLiberty göra klart jobbet och har sedan en upplåst 1.1.4

Stämmer detta? inga risker?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-27 20:00

Glöm inte att sätta telefonen i "Restore Mode" innan du gör shift + återställ..

  • Medlem
  • 2008-03-28 01:20

Gör man på nåt särskilt sätt för at sätta en 1.1.1 i restore mode? Jag har förskt i en halvtimme utan att få fram iTunessymbolen det talas om här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/237120-s-l-ser-iphone-med-ziphone-oavsett-firmware-bootloader.html

Ursprungligen av Baron:

Gör man på nåt särskilt sätt för at sätta en 1.1.1 i restore mode? Jag har förskt i en halvtimme utan att få fram iTunessymbolen det talas om här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/237120-s-l-ser-iphone-med-ziphone-oavsett-firmware-bootloader.html

Du laddar hem iLiberty+, installerar det, öppnar det och väljer fliken "other tools"
Där kan du sen välja antingen vanligt recovery-läge eller DFU-läge som är "djupare" än vanligt recovery.

  • Medlem
  • 2008-03-28 02:11

Jag konstaterade att det var lite fel i instruktionen jag länkade till ovan. Men tack!

när man trycker på återställ i itunes, försvinner den minnesplatsen som mina spel och övriga program tog på minne övrigt? alltså nu har jag: 363,2 mb övrigt och från början hade jag ungefär 300.. försvinner de 63,2 mb:en från övrigt minne? och sen en fråga till: ska jag ta ut mitt sim-kort och sätta i at&t kortet innan ja använder upplåsningsprogrammet?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-01 09:13
Ursprungligen av Röglemannen:

när man trycker på återställ i itunes, försvinner den minnesplatsen som mina spel och övriga program tog på minne övrigt? alltså nu har jag: 363,2 mb övrigt och från början hade jag ungefär 300.. försvinner de 63,2 mb:en från övrigt minne? och sen en fråga till: ska jag ta ut mitt sim-kort och sätta i at&t kortet innan ja använder upplåsningsprogrammet?

Troligen, min började på 300 igen.
Du kan ha ditt vanliga SIMkort i.

Hur sätter man i simkortet!

Har bara en liten undran, hur får man i simkortet i telefonen, förstår att man ska öppna upptill, men hur gör man?!?!?!?!?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-03 19:27
Ursprungligen av venuspassagen:

Har bara en liten undran, hur får man i simkortet i telefonen, förstår att man ska öppna upptill, men hur gör man?!?!?!?!?

Såg att du hade dubbelpostat
Det finns en del nyttiga filmer på Apples hemsida:
http://www.apple.com/iphone/gettingstarted/guidedtour/

1
Bevaka tråden