Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya iphone hittas inte av datorn

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 12:41

Hej, och HJÄÄÄLP
Fick precis min iphone och tänkte köra +liberty men datorn eller itunes eller +liberty hittar inte iphonen. har provat andra kablar andra usb portar men inget fungerar!

någon som kanske vet något?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 12:42

kör du med dockan? prova med den annars

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 12:44

har du laddat batteriet? Några iphones jag köpt har haft typ 30-40% batteri så man kunnat låsa upp osv direkt men vissa har inte ens startat och datorn inte hittat dem förrän jag laddat den i 10-20 minuter. Jag rekommenderar att du laddar den i några timmar och sen testar igen.
Funkar inte det så kan du testa att starta den i DFU läge, sök här för att få reda på hur man gör det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 12:47

Har provat med dockan också, inget händer!
Enligt batteri indikatorn så är batteriet fullt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 12:53

DFU läge, är det när man håller inne sleep knappen och home knappen?

I sådanfall fungerar inte det heller!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 12:54

har du någon annan dator att testa med då? vilken version av Itunes kör du med? kör du pc lr mac? Testa att ominstallera itunes. avinstallera -> reboot -> installera. rebooten är viktig om du kör pc iallfall.

testa att starta iTunes

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-01 12:54

har du senaste itunes?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 13:00

jag har mac, kör leapord, senaste itunes...
provat att starta om dator och itunes ingen förändring...

om du har möjlighet testa en annan kabel.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-12 14:41

Har ett liknande problem så väljer att posta det här!
iTunes visar inte min iPhone när jag ansluter den till datorn vilket ju gör att jag inte kan synka nånting från datorn. Ända sättet att få iTunes att se telefonen är om jag sätter den i återställningsläge. iPhoto öppnas och vill synka foton från telefonen och de fungerar att synka med datorn på jobbet (PC).
Hemma kör jag Mac OSX Leopard (pirat) och har kört alla uppdateringar.
Fungerar även att synka min iPod med hemdatorn (iPhone-sladden).
Jag har provat att återställa telefonen med Ziphone men utan resultat. Verka vara nåt med datorn!

Jag har problem med synken med Itunes med min PC efter det att jag installerat Snaptunes och Swirly MMS. När jag kopplar upp för synk får datorn spel och rekommenderar att man skall gå i felsäkert läge och skriver ngt om memory dump mm. Är ingen datahacker och undrar om ngn haft samma problem

Ursprungligen av Roccorules:

Jag har problem med synken med Itunes med min PC efter det att jag installerat Snaptunes och Swirly MMS. När jag kopplar upp för synk får datorn spel och rekommenderar att man skall gå i felsäkert läge och skriver ngt om memory dump mm. Är ingen datahacker och undrar om ngn haft samma problem

Låter mer som ett programfel i PCn än ett programfel för Iphonen...
Itunes-sync ska inte påverkas av att du installerar program i phonen....
Har du testat att avinstallera de och synca. Funkar det då?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-15 19:36

Tror jag har fått ordning på min synkning med iTunes nu!!
Avinstallerade och installerade om iTunes och sen startade om dator och när jag anslöt iPhonen så dök den upp i iTunes.
Hoppas bara den tänker fortsätta göra det!

Skumt problem..

Hej.

Jag har en iPhone (den första).

Den har fungerat helt kalas hela tiden sedan jag fick den..

Dock efter att ha uppdaterat en annan iPhone till den senaste programvaran så vill inte min iPhone "hittas" i någon dator.

jag har testat på 4 olika datorer med 3 olika USB sync kablar, datorn vill inte hitta min telefon någonstans... : (

Dock om jag använder en 12v cigg laddare tar den ström, men inte via USB kablen.

Jag har även testar att koppla in den i min förstärkare men iPod docka, och där fungerar det.

Jag har gjort rent stiften på anslutningen, även detta utan verkan.

Någon som har ett bra tips?

Nästa steg är att öppna telefonen, dock är den lite knuslig att fixa med tycker jag så jag hålller mig i det längst från detta helst.

Mycket tacksam för något som helt tips!

//Pete

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-29 13:20

Varken min iPad eller iPhone visar sig i iTunes längre. Med kabel går det men inte över WiFi. Kör 10.8.2 samt iTunes 10.7 (21) på en MBP 5.1 över en Airport Extreme andra generationen.

1
Bevaka tråden