Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nollställa iPhone

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-04-02 08:51

Hejsan,

Jag har låst upp min iPhone med ZiPhone och jag har en massa strul med WiFi och vad jag förstår så är det ZiPhone som är bekymret.

Kan man nollställa iPhonenen till orginal i iTunes utan problem och sen låsa upp den på nytt med nåt som funkar bättre så att säga?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-02 09:40
Ursprungligen av mrdanne:

Hejsan,

Jag har låst upp min iPhone med ZiPhone och jag har en massa strul med WiFi och vad jag förstår så är det ZiPhone som är bekymret.

Kan man nollställa iPhonenen till orginal i iTunes utan problem och sen låsa upp den på nytt med nåt som funkar bättre så att säga?

Det finns en tråd om detta här, förslag var att använda iLiberty+ istället. Finns visst en länk om att försöka få bukt med WiFi också, men mitt minne....

Edit: vad menar du med "strul med WiFi"? Funkar den inte alls, eller har du bara konfigureringsproblem?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-02 11:33

Återställ med iTunes och kör jailbreak/activate med iLiberty sen.
Eventuellt kan du nedgradera ditt baseband m.h.a iLiberty, och sen återställa till 1.1.4 igen för att vara säker på att du får fräsch baseband.

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-04-04 08:04
Ursprungligen av b0bben:

Återställ med iTunes och kör jailbreak/activate med iLiberty sen.
Eventuellt kan du nedgradera ditt baseband m.h.a iLiberty, och sen återställa till 1.1.4 igen för att vara säker på att du får fräsch baseband.

mvh
b0bben

hur nedgraderar jag? är det med iLiberty?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 11:39

Prova PWNAGE. Med den kan du uppgradera bootloadern och basebandet rätt enkelt. Wifi fixen kommer med nästa version. Om du använder windows får du vänta några dagar.

//Rob

1
Bevaka tråden