Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fostex PM-1 , kasst baselement

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min ena Fostex PM-1 monitor mår inte helt bra. Bas element avger ett vibrerande skrammel vid höga basrika ljud. Om jag trycker på elementets ena fästsida försvinner skrammlet. (Inte på själva elementet alltså!) Jag tror därför att felet med elementet kanske kan åtgärdas genom att förbättra fästet inifrån. Och detta vill jag ju såklart försöka mig på själv! (Jag är händig, men inte så bra på elektronik =( På baksidan står det nämligen att det är risk för elektrisk chock om man försöker öppna höljet. Men om jag nu har stängt av strömmen till monitorn och öppnar den, kan det finnas sparad ström i den som ger mig en kyss eller är det lugnt?

Här e en bild på hur monitorn ser ur baktill om det kan vara till hjälp:

http://cachepe.samedaymusic.com/media/quality,85/brand,sameday/pm1_mk2-a3994fd2bf32a1562aa7912f1b3306ab.jpg

  • Medlem
  • 2008-04-16 23:04

Skruva upp den du! Se bara till att inte ha den inkopplad så är det lugnt. Skulle jag säga. Tar man det bara lugnt så går det nog bra.

Hade liknande problem på ett par högtalare, då var det bara att skruva fast högtalarelementet bättre så försvann det. Som du beskriver så låter det som om det är något liknande.

Undvik att pilla på elektroniken, framförallt kondingar ska man passa sig för. Är man försiktig brukar det inte vara några problem, men det är inte helt riskfritt.

1
Bevaka tråden