Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta emot meddelande från operatör eller nummerupplysning?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 15:13

Vill kunna ta emot meddelande från operatören eller nummerupplysningen. Finns det något sätt att lösa det i nuläget?

Försökt att googla, men hittar tyvärr ingen lösning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-21 15:17
Ursprungligen av peachie:

Vill kunna ta emot meddelande från operatören eller nummerupplysningen. Finns det något sätt att lösa det i nuläget?

Försökt att googla, men hittar tyvärr ingen lösning.

Förstår inte frågan....?
Jag får meddelande från operatören varje månad om antal fria minuter, Nummerupplysningen har jag nog inte testat.
Får du inga meddelanden, eller får du fel meddelanden, oläsliga, kryptisk text, eller vad? MMS?
Tunt med info för att kunna ha en åsikt i frågan....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 16:17
Ursprungligen av kenjon:

Förstår inte frågan....?
Jag får meddelande från operatören varje månad om antal fria minuter, Nummerupplysningen har jag nog inte testat.
Får du inga meddelanden, eller får du fel meddelanden, oläsliga, kryptisk text, eller vad? MMS?
Tunt med info för att kunna ha en åsikt i frågan....

Ursäkta min otydlighet. Jo, jag får meddelanden till mig, både från operatören och från nummerupplysningen. Problemet är att texten är oläslig, bara massor av konstiga tecken. Det är vad jag skulle vilja komma till rätta med.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 16:26

Jag har Telia och får SMS från dem med jämna mellanrum. Helt vanliga och läsliga.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-21 16:35
Ursprungligen av newcastle:

Jag har Telia och får SMS från dem med jämna mellanrum. Helt vanliga och läsliga.

Verkar som det beror på att jag fortfarande använder 1.1.1

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-22 08:53
Ursprungligen av peachie:

Verkar som det beror på att jag fortfarande använder 1.1.1

På ilock.no (tror jag den heter, sök) finns SMS Fix som löser problemet. Trådar om detta finns redan här.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-21 17:57

upgradera till 1.1.4 då. Om du inte har några 3:e parts program instalerade är det bara att trycka upgradera i iTunes och använda ett program av egen vilja( ZiPhone, iLiberty+ eller iNdependence eller liknande.) Om du har program, välj återställ för att inte orsaka konflikt i installer

1
Bevaka tråden