Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort repor?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Iphone sedan ett tag tillbaka som jag har varit rädd om.
Men in ett obevakat ögonblick lyckades min 18 månaders dotter repa skärmen.

Min fråga är om någon känner till om det är möjligt att ta bort repan som är några millimeter lång?

  • Medlem
  • 2008-05-09 19:50

Husvagnsägare brukar köra med tandkräm har jag hört.

Klasseboy har en rep-borttagare som funkar riktigt bra på mindre repor... Finns säkert att hitta på clasohlson.se...

Någon som har provat metoderna?

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-05-10 10:02

Jag har ingen egen erfarenhet, men av att ha läst lite recensioner av repborttagningsmedel och har jag fått intrycket att man måste gnugga som en galning för att enbart få bort smårepor. Fula repor går tydligen inte bort helt och hållet.
Jag kan ha fel, men det är som sagt vad jag minns från gamla tester..

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-10 10:03

De repbortagningsmedel som finns brukar oftast innehålla nån sorts slipmedel (Precis som tandkräm). De funkar på plastdisplayer men jag tror inte det funkar på iPhone's glasyta, du får nog bara mer repor om du testar.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-05-10 18:23

"How to remove the small scratches on the shiny trim ring!"

Det är den silvriga ramen runt iPhone, inte glaset.

  • Medlem
  • Storuman
  • 2008-05-10 19:32

Vanligt hederligt glasputs kse funkar?

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-05-15 19:28

Blir nog till och beställa den där iCleaner, min kromram är väldigt repig...

Jag köpte en fin skyddsfilm till min Iphone... "reptåligt" glas eller inte... Ett härdat skydd som går att byta ut är alltid bra att ha... att kromramen åker på någon lite repa som knappt syns får man leva med, känns dyrt och "onödigt" att lägga pengar på att fixa sånt.

1
Bevaka tråden