Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple introducing iKaro

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som kan fantisera ihop nya Appleprodukter ? Något medi först.

iKaro ? Någon produkt som associerar till lånade vingar....får nog bli en software som....tex gör att de skickade mailen förstör sig själva när de nått fram så man inte behöver kasta dom i papperskorgen.

iAda ? Apple skapar en webbsida enbart för Göteborgkvinnor.....yes !

Fler förslag, gärna så oseriösa som möjligt.

iKnow, hjälper dig att fuska på provet.

iBrush -eltandborsten som integrerar med iPod nano och iTunes! Borsta tänderna till din favoritlåt och få statistik över just din borstning!

Behöver jag nämna att den är snygg som synden?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-05-10 10:38

iWhat? - Manicken som inte bara håller reda på ditt schema, den påminner dig även om vad du gjorde i fredags kväll, som du helst vill glömma. Den intergrerar sig med din iPhone/iPod och lägger även över bilder från fredagens fadäser på dem

iLatte - En lattemaskin som du kopplar till din Mac via USB eller AirPort där du kan styra den direkt från Mac'en! (mmm, me want).

iSuck - Vem vill inte ha en sjukt snyggt designad dammsugare som är självgående

Ursprungligen av Redglittercoffin:

iBrush -eltandborsten som integrerar med iPod nano och iTunes! Borsta tänderna till din favoritlåt och få statistik över just din borstning!

Behöver jag nämna att den är snygg som synden?

Den köper jag direkt!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-05-10 21:45

iMarriage
som påminner om bröllopsdagar
(om min man hade haft en sån kanske han hade kommit ihåg att vi gifte oss för 30 år sedan just idag, pingstafton 1978)

Ja du Eva, det är nåt mystiskt med karlar och minne....

iI (aj-aj): smart plåster som på ovansidan visar hur snabbt såret läker.

iVan: ny bil som Apple tillverkat med inbyggd MacBook, iPhone och
iPod Nano.

iCe: små kylarbehållare som man kan fästa under datorn när den blir för varm. Inte att förväxla med iSee som är Apples nya inovativa photo-app för iPhone; den kan ställas in på vilka motiv man vill ta och ger en varningssignal så fort det motivet dyker upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-11 11:49
Ursprungligen av Eva:

(om min man hade haft en sån kanske han hade kommit ihåg att vi gifte oss för 30 år sedan just idag, pingstafton 1978)[/SIZE]

Pinsamt, ruska om honom rejält från mig.

iMam:
Inbyggd böneuppropare i datorn som stänger ned alla program när det är dags för bön.
Kan också ställas in så att datorbilden automatiskt "dör" när det är läggdags för barnen i familjen. Med inspelad röst från mamman i familjen som sjunger en vaggvisa tjugo gånger innan datorn helt stängs av.

iDo - en dubbelgångare som gör allt jag själv inte orkar.

iPhone - telefonen som efter att du använt den så tycker du att alla andra telefoner är stenålder och ren skit. Den väcker sånt habegär att du gladeligen sätter din mormor på hem för en...

...men vänta nu...? Finns inte den redan ?

Ursprungligen av KaRo:

iAda ? Apple skapar en webbsida enbart för Göteborgkvinnor.....yes !.

iKal - Kalenderprogram, enbart för götlaborgare....

Låter som iDoppler

* Doppler, en elektronisk kopia av en själv (Avatar) som rycker in när man själv inte kan t ex svara i bildtelefonen eller när man på annat sätt blir kontaktad elektroniskt - eller vill ha ett ärende utfört, ex boka tider etc.
Detta i Frederik Pohl's böcker...

Vi kommer ha dem inom 25 år...

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-05-26 15:09

iRak - din egen oroshärd
iSmoke - den där röken som finns i alla datorkretsar och som gör att de funkar.
iKea?

iRen ➽ robot i form av en tjej som dammsuger golven varje fredag em -
lättfotad lillasyster till iSuck (se Drakfot) - inställd för att ge mannen i huset massage varje lördag kväll

iLand ➽ liten knapp för kavajer som blinkar så fort man flyger över gränsen till ett nytt land - populärt bland piloter i Europa

iPo ➽ modern potta för iBarn - när barnet klarar att baja applåderar iPo

1
Bevaka tråden