Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt ljud i min iPhone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en begagnat iphone. och uppdaterat till ver 1.1.4 det är en 8 mb.

Ett stort problem är att många inte hör vad jag säger. Har beställt en Handsfree. Men den dröjer.
Har gjort Restore flera ggr. Säljaren påstår att detta inte är ngt han känner till.. Tja, det kan vara både sant och osant

Finns det ngt man kan göra? Det verkar om man läser här inte vara ett frekvent fel? Leif

Ursprungligen av Leif_ivan:

Har köpt en begagnat iphone. och uppdaterat till ver 1.1.4 det är en 8 mb.

Ett stort problem är att många inte hör vad jag säger. Har beställt en Handsfree. Men den dröjer.
Har gjort Restore flera ggr. Säljaren påstår att detta inte är ngt han känner till.. Tja, det kan vara både sant och osant

Finns det ngt man kan göra? Det verkar om man läser här inte vara ett frekvent fel? Leif

Verkar skumt, inget problem jag läst om /stött på... Kan ju vara så att micen glappar eller sådär... Sånt man tyvärr får räkna med om man köper saker begagnade =/
Du lär ju iofs märka om fallet är sånt när du får din handsfree....

Var sitter själva mikrofonen. Är det gallret bredvid kontakten ? Eller funkar själva skalet som membran?

Ursprungligen av Leif_ivan:

Var sitter själva mikrofonen. Är det gallret bredvid kontakten ? Eller funkar själva skalet som membran?

Under ett av gallren. Det andra är högtalare.
Läs Apples manual som finns på deras iPhonesida innan du fortsätter med iPhonen. Ett tips bara.

Jag har samma problem, och jag känner andra med iPhones som har samma problem. Det låter som om mikrofonen är spräckt.

Folk påpekar alltid att de knappt hör vad jag säger.

Vad kan man göra? Hur kan man få den fixad?

Har samma problem till och från, speciellt under längre samtal då jag ofta får lägga på och ringa upp igen. Det känns inte som glapp eller något liknande problem då "fysisk felsökning" inte löser problemet.

Är det någon som vet om det går att åtgärda? Känns jäkligt surt. Folk klagar som fan när jag ringer dem från min iPhone.

1
Bevaka tråden