Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa sprakande teleutgångar - hur göra?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla arbetshäst (Trinity Plus) behöver en liten renovering.
Teleutgångarna glappar något infernaliskt.
Sist de gjorde det så bytte en kille ut dem (han tog helt sonika ouput 3 och 4 som jag ändå inte använder) och satte på 1 och 2.

Nu är det dags igen. Men kan man köpa lösa sådan ingångar?
Och är det verkligen den bästa lösningen?
Vad jag förstått så slits de utgångarna väldigt fort.
Finns det en smartare lösning så att det håller längre?

Edit: Killen som hjälpte mig förra gången finns inte längre att tillgå.

  • Medlem
  • 2008-05-18 18:10

Nu vet jag inte hur en sådan är byggd, men rent generellt så skall det bara vara att byta ut dem mot nya. Men! Det här är ju en modern manick och då vet man inte om det är några specialdelar i den som bara passar Trinity.

Om det är standardprylar och inga konstigheter så kan nog vem som helst med en lödkolv byta dem, se till att fixa switchcraft-jack eller något annat med hög kvalitet.

Ursprungligen av jgb:

Förnumstig svada

Ahh, men vad heter egentligen de där tingestarna. Och var i hela friden kan man hitta dem?
Hög kvalitet är givet. Tydligen så är detta fenomenet inget unikt vad gäller Trinityn då teleutgångarna (låt oss kalla dem för det) är fästa rätt i kretskortet utan något egentligt stöd i chassit.

Kanske kan avhjälpas med vinklade kontakter i framtiden.
Eller kanske man kan löda på två fasta hängande teleut (ordentligt förankrade).
vad vet jag.

  • Medlem
  • 2008-05-18 20:46

"telejack", skulle jag säga.

Jack är väl det du är ute efter, men då av annat fabrikat så jag har ingen aning om kvalitén. Vet tyvärr inte vilka som säljer bra sådana i Sverige, men det finns säkert någon här som vet.

1
Bevaka tråden