Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild: Jag har sett nya iPhone 2 i Sverige

Tråden skapades och har fått 264 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av 3OPAH:

Det står i inlägget, ... MacRumors. Jag orkar inte leta fram länken, gå in å kolla själv.

Ursprungligen av boris91:

Verkar inte gå att länka men så här står det i det andra inlägget (3G iPhone: Thinner, Thicker, or Both?) just nu:

Of course, alternatively, one or none of these rumors could be true. As we've said before, Apple has been known to purposefully spread misinformation in order to confuse the rumor mill.

Öh, ja. Det skrev jag precis i inlägget ovanför er, samt länkade till artikeln ifråga...

Jag är lite skeptisk till de senaste bilderna med svart baksida.
Enligt rykten (kom ej ihåg var källan var, tror det var MacRumors) skulle iPhone 3G INTE ha försänkt hörlursutag. Bilden visar dock en försänkt hörlursutag. Antingen visar bilden fel telefon, eller så stämmer inte ryktet om ej försänkta hörlursutag.

Jag börjar fundera om det kan vara en sk. dummy telefon (maskad) för att förvirra ryktespridarna. Den verkliga sanningen får vi veta den 9 juli 2008!

Men hallå! De senaste bilderna är ju bara en iPhone gen. 1 med utbytt bakstycke! Kolla in min länk som jag postade tidigare.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-06-04 08:16

Ja tror så här asso, liksom det kanske inte kommer någon ny men dom har lanserat 225 nya skins, det vore väl skita fett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-04 08:30

Den svarta som florerat på nätet nu ser mest ut att vara en svartmålad gen 1.
Vad grundar jag detta på då, jo det syns tydligt att de även har målat över certifieringsklistermärket. Det finns där men är målat svart.
Sen med det faktum att rykten har talat ganska länge om att hörlursuttaget inte skall vara försänkt pekar också på att denna är fake.

Den här känns ganska trovärdig. Eller vad säger ni?

CrunchGear » Archive » Breaking: Exclusive leaked pics of the iPhone 2! Thinner design? Check! Different colors? Check! Video chatting? Check and check!

Snyggt var det iaf. Även om det inte stämmer överens med det jag sett. Den röda vore fin till tjejen:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 10:34
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Den här känns ganska trovärdig. Eller vad säger ni?

CrunchGear » Archive » Breaking: Exclusive leaked pics of the iPhone 2! Thinner design? Check! Different colors? Check! Video chatting? Check and check!

Det känns definitvt som de mest trovärdiga bilderna hittills.

Ursprungligen av vanilj:

Det känns definitvt som de mest trovärdiga bilderna hittills.

Engadget säger tydligen "fake".
Loads of fake Apple shots hit the web: 3G iPhone pre-WWDC edition - Engadget

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-07 10:47
Ursprungligen av Johan Nilsson:

Hehe, det är som att leka "finn fem fel". Vid närmare observation så saknar ju den röda modellen en låsknapp. Intressant...

Oh well.. det var rätt snyggt i alla fall!

så greenone, var det denna iphone du såg?

Ursprungligen av Patric08:

så greenone, var det denna iphone du såg?

Nej! Känns inte som om baksidan stämmer. Baksidan jag såg var mattsvart. Han hade kanske en falsk baksida. Men nu när vi vet hur den ser ut känns det inte som om det spelar nån roll.

Det skulle inte förvåna mig om det kommer en 32G senare i år.

Ursprungligen av greenone:

Men nu när vi vet hur den ser ut känns det inte som om det spelar nån roll.

Fast det är ju lite intressant att veta om det var den riktiga iPhone 3G som sågs eller bara en vanlig iPhone.

självklart kommer det en iPhone med mer minne. Men - med tanke på vad en 64GB SSD kostar för MBA - hur mycket kostar en 32GB till iPhone?

Ursprungligen av greenone:

Det skulle inte förvåna mig om det kommer en 32G senare i år.

Ursprungligen av el gringo:

självklart kommer det en iPhone med mer minne. Men - med tanke på vad en 64GB SSD kostar för MBA - hur mycket kostar en 32GB till iPhone?

Tja, iPod touch med 32 GB har ju funnits ute ett tag. Visserligen med två minneskretsar, men ändå.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 13:19

Känns som att den greenone såg inte var den riktiga som kom då han påstod att kameralinsen var minst 4 gånger så stor och det var ju samma kamera(tyvärr) som kom i den nya modellen =/

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-06-10 19:05

Jag har funderat på om iPhone 3G är motsvarande macbook (svart/vit) och att vi kanske får se en Pro version?

det skulle nog kunna var så
en pro-version med bättre kamera och 32 gb minne kanske?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-06-10 20:18

Känns inte speciellt troligt att de skulle bygga på den idén tycker jag.

det hade jag visst glömt

det är ju "allmänt känt" att apple är bra på att "mjölka ko'n". ganska övertygad om att senaste iPhone-uppdateringen kommer följas av en 32 GB - som du säger - innan julrushen. Sen efter rush'en släpps ny formfaktor i tillägg till 3.5"aren.

Gissningvis finns det bara plats för en minneskrets i iPhone 3G, likt vanliga iPhone. Därmed måste det till en krets med 32 GB och hittills kanske 16 GB är det största som går att få tag i (till rimligt pris i alla fall). Medan iPod touch alltså har plats för två och därmed alltid kan ha dubbelt så mycket minne som iPhone vid samma tidpunkt.

Vad tror vi? Var det nya iPhone som trådskaparen såg?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 21:42

Det tror jag på i alla fall. Klart att Apple förhandlat med olika operatörer även i Sverige, och det gjordes ju knappast via telefon.

Jag misstänker att trådskaparen såg modellen som kommer efter iPhone 3G. När trådskaparen såg telefonen, var nog iPhone 3G hårdvarumässigt färdigutvecklad men ej testad.

Känns som att det inte spelar så stor roll hur stor lanseringen är. Vi vet ju ändå att iPhone 2.0 kommer. Så funktionerna och egenskaperna känns desto mer intressanta. Men om den nu kommer ha detta HSPA, och klara av att hantera det så är det ju lysande. Sen får vi så klart hoppas att även operatörerna börjar stödja detta. Intressant dock:)

Bevaka tråden