Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag vet vad du har i lön !

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mig gör det inget, men jag tycker inte att det skall vara så att privatpersoner har fler skyldigheter än företag när det gäller rapportering om hur man använder denna information. Det är fel.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-23 12:46

Finns det en bra anledning till varför den person vars uppgifter granskas inte ska få reda på det — oavsett om granskaren är en firma eller en privatperson?

För myndigheterna kan det vara intressant att se om någon noll-taxerare kör med senaste Ferrarri-modellen, jag tror att det kan gälla den som ska göra affärer också?

Det kan ses som bara ett kontroll-verktyg för att se att saker ser "normalt" ut. Om jag hade firma hade jag inte gärna gjort buissness med fifflare.

Men det är ju en gråzon. Obehagligt när man tänker att "fel" människor skulle kolla upp en själv...Skulle för min egen del kännas bättre att kolla genom Skatteverket, det är ju ändå där sakerna ska redovisas i första hand? Tror inte jag skulle kunna kolla upp vem som helst, jag har inte ens min systers hela personnummer, än mindre min grannes?

Jag håller på offentlighets-principen, det är det som också hållt nere korruptionen.

Hittade det här på IDG.se: Usb-pryl registrerar alla tangenttryckningar - IDG.se

En USB-pryl som registrerar alla tangenttryckningar.Keyshark har 4 MB, kostar 600 kr och fungerar på alla operativsystem.

Användningsområde➼

* Monitoring childrens internet activity
* Monitoring staff activity (where legal)
* Useful for computer programmers to recover code in case of power failure and
computer error
* Find out useful information

PS. Jag använder inte Ratsit utan Upplysning.se - När du vill veta mer om en person eller ett företag DS.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-05-25 13:08
Ursprungligen av KaRo:

Hittade det här på IDG.se: Usb-pryl registrerar alla tangenttryckningar - IDG.se

En USB-pryl som registrerar alla tangenttryckningar.Keyshark har 4 MB, kostar 600 kr och fungerar på alla operativsystem.

Användningsområde➼

* Monitoring childrens internet activity
* Monitoring staff activity (where legal)
* Useful for computer programmers to recover code in case of power failure and
computer error
* Find out useful information

PS. Jag använder inte Ratsit utan http://www.upplysning.se/DS.

Hahah, jag gillar den tredje punkten där.. de hävdar att den kan vara bra som backup-lösning alltså.

Bevaka tråden