Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad är det för fel på folk?

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Christian Å skrev:
Jag springer runt i tights. Men bär då också pulsmätare, löparskorna och en funktionströja. Ibland med rakade ben.
Rakade ben ? Säg inte att du tror att du springer fortare om du tar bort håret på benen ?
Funktionströja ? Vad är det ? Leder bort svetten bättre ?

Ursprungligen av KaRo:

Rakade ben ? Säg inte att du tror att du springer fortare om du tar bort håret på benen ? Funktionströja ? Vad är det ? Leder bort svetten bättre ?

Ritualer -- såsom rakade ben, slutspelskägg etc -- är inte att förakta.

Precis. Funktionströjor andas och transporterar ut fukt. En t-tröja i bomull ligger som en blöt, tung filt över kroppen vilket varken är skönt eller vidare bra för kroppen om det är t.ex. är utomhusaktivitet på vår/höst bli kroppen nerkyld.

Fördelen med rakade ben är att det ser inte så homoerotiskt ut.

Skojar du Goflorp ?
Tycker faktiskt det ser lite, lite skumt ut med karlar utan hår på benen (och på bringan också för den delen).:tveksam: Nå´n skillnad ska det väl va !

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-11 00:27

Helvete, män skall icke raka sig. Då ser de ju ut som kvinnor (No offence KaRo).

Man skall vara hårig, det är en del av manligheten.

Ursprungligen av KaRo:

Skojar du Goflorp ?
Tycker faktiskt det ser lite, lite skumt ut med karlar utan hår på benen (och på bringan också för den delen).:tveksam: Nå´n skillnad ska det väl va !

JA, sicken spjuver jag är

Ja, det tror jag allt att du är Goflorp !

Det är jag nog också. Skriver inte alltid urseriöst. Undrar just om folk märker det ?
Vi är ju göteborgare så vi får vara så´na.
Jag är som en kvinnlig Goflorp-typ fast snällare och snyggare !!:cool:

En riktig man är slät. Därmed basta.

Kan förstå om manliga dansare rakar sig överallt. Inte så snyggt med mörkt hår som väller fram under Svansjön ! Hår har ju också en funktion...vad det nu är ? Är det inte för att hålla reglera värme och kyla som kroppen utsätts för ?
Kanske du tränar mycket och tycker det är snyggare med muskler som "spelar" utan hår i vägen ? Skit samma, klart att inte manlighet sitter i håret. En del kvinnor (jag hör inte till dom) anser att skalliga män är ursexiga. Själv för jag en evig kamp för att ha släta ben, puh ja.

Ursprungligen av KaRo:

Är det inte för att hålla reglera värme och kyla som kroppen utsätts för ?

Allt om hår hos Wikipedia.
HÃ¥r - Wikipedia, den fria encyklopedin

Ursprungligen av KaRo:

Kanske du tränar mycket och tycker det är snyggare med muskler som "spelar" utan hår i vägen ? Skit samma, klart att inte manlighet sitter i håret. En del kvinnor (jag hör inte till dom) anser att skalliga män är ursexiga. Själv för jag en evig kamp för att ha släta ben, puh ja.

De rakade benen hos elitcyklister brukar förklaras med att massörerna får det lättare om de är hårfria och eventuella sår vid vurpor är bättre utan hår i. Däremot så är det enbart fåfänga bakom de rakade och inoljade benen hos motionärerna.

Det går mode i kroppsbehåring, som allting annat. Jag håller dock alltid armarnahålorna tämligen hårfria. Och ansiktet.

Intressant om elitcyklisterna. Ofta finns det en fullkomligt rationell förklaring till saker men man kan inte tänka ut den själv. Låter logiskt att inte ha hår för att underlätta massage och sårhantering.

Funktionströja låter som något jag också har fast jag inte visste om det. Tränar ibland med vikter och olika maskiner på ett gym och har köpt några tröjor i en sportaffär. Kan förstå att T-shirt inte fungerar så bra.

Tack för informationen ! Här lär man sig alltid något nytt.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-06-12 13:09

Har funderat länge på att köpa en funktionströja, men det har inte blivit av. Tycker jag springer för lite än så länge.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2008-06-14 12:11
Ursprungligen av Christian Å:

Det går mode i kroppsbehåring, som allting annat. Jag håller dock alltid armarnahålorna tämligen hårfria. Och ansiktet.

Din avatar talar emot det där sista

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-06-20 13:50

Måste bara instämma i det där med den bara överkroppen, skulle jag ha en butik så skulle jag garanterat sätta upp en såndär No Shoes, No Shirt, No Service skylt

Bevaka tråden