Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dags för Sundsvallsträff snart?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sommar'n hinner säkert ta slut innan vi lyckas samla oss så det är väl lika bra att börja i tid med tankeverksamheten och planerandet. Jag kan inte minnas när vi hade en träff sist men det var lääääääää...nge sedan. Med iPhone runt knuten och ny Touch i faggorna också så skulle vi ju nästan kunna samla oss bara för att visa upp våra dyrgripar. För mig blir det en Touch.

Härmed låter jag Eder börja gnugga geniknölarna: Start your Engines!

När ska vi träffas?

Vart ska vi träffas?

Ska vi göra något speciellt?

...

Oavsett när det sker så får det gärna ske efter helgen v. 29 e-som jag då är i huvudstaden och besöker jazzfestivalen.

Shoot!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-08 18:27

Ja, det skulle väl gå för sig sålänge det är efter arbetstid. Jag jobbar hela sommaren.
Fick lämna ericsson nu när de lägger ner så semestern fick jag bli utan sådan.

Istället driftar jag nog servrar men har kvällarna lediga.

Får höra med de övriga. Hedman har blivit pappa för ännu en liten knatte, så hur han ska ha tid med detta vet jag inte. Men vi får se.

Edit:

Att grilla någonstans vid sidsjön kanske vore något.

Ursprungligen av Sidde:

...
Att grilla någonstans vid sidsjön kanske vore något.

Låter som en bra idé

*DING*

Är tillbaka från huvudstaden och årets jazzfestival som tyvärr inte var lika bra som tidigare. Det fanns iofs några smärre guldkorn som tex en bluessjungande Tommy Körberg och en tjej som hette Esperanza Spalding och jag tycker inte Van Morrisson var så pjåkig heller men det var liksom inte riktigt samma drag som tidigare år och tyvärr fylldes scenerna av väldigt mycket "yra höns på järnvägsstationen-musik" dvs alla piper åt varsitt håll.

Jag ser fram emot en grillkväll med mycket god mat. Kanske kan vi göra det till ett knytis...?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-22 11:25

En grillkväll eller något liknande låter bra. Men när?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-22 14:57

Grillning vore optimalt. tyvärr har jag inte så mycket tid då jag jobbar rätt mycket, och åker tillbaka till skövde den 10:e eller 11:e augusti.

Men varför inte föreslå lite tider:

- 26:e juli kl 18:00
- 31:e juli kl 18:00
- 2:a aug kl 18:00

Detta är tider som jag absolut kan (kan dock säkert mer men bättre och kolla med alla andra först).

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-07-22 17:18

Hoppas bara att Telia har levererat min iPhone då. Semestern slutar 4/8 för mig så innan det datumet kan jag nog varje dag....

Själv är jag på praktik och jobbar alla vardagar fram till 16.30, utom fredagar då jag kan sluta 14.30

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-22 19:38

Vi har börjat smida planer om hur och när vi ska planera själva planen just nu. Håll till godo.

Ursprungligen av Sidde:

Vi har börjat smida planer om hur och när vi ska planera själva planen just nu. Håll till godo.

lol. Frågan är förstås vart vi ska hålla till när planen är smidd. I natt har ju grillplatsen vid Sidsjön åter härjats av pyromaniska små djä... skitungar. Finns det ingen som kan ordna med lite kameraövervakning nu när samma sak har hänt i flera år i rad?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-24 11:07
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

lol. Frågan är förstås vart vi ska hålla till när planen är smidd. I natt har ju grillplatsen vid Sidsjön åter härjats av pyromaniska små djä... skitungar. Finns det ingen som kan ordna med lite kameraövervakning nu när samma sak har hänt i flera år i rad?

Ja, jag vet faktiskt inte. Jag går runt sjön varje dag, jag blir lika förbannad varje gång jag ser nya klotterväggar eller som denna gång, en nedbränd stuga.

Man kan ju fortfarande vistas i området dock. Utregrillen finns kvar tror jag. Annars får vi väl göra picknick av det, folk tar med sig färdiglagad mat, sallader osv. och bara samlas där

Vi får se, ikväll ska jag, gustaf och hedman träffas och diskutera detta.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-27 13:30
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-27 13:31

Stänger denna tråd och fortsätter i den andra.

1
Bevaka tråden