Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har äntligen fått MS word att funka under Wine!

Jag har antligen fått MS word att funka under Wine! Wine är emulatorn i Linux för att köra Windows program. Jag vill helst ha negativ text eller ljusgul text när jag skiver i ordbehandlingsprogram. Jag har inte fått det att funka under äldre Linux versioner.
/Maria

Ursprungligen av Anna Maria:

Jag har antligen fått MS word att funka under Wine! Wine är emulatorn i Linux för att köra Windows program. Jag vill helst ha negativ text eller ljusgul text när jag skiver i ordbehandlingsprogram. Jag har inte fått det att funka under äldre Linux versioner.
/Maria

Vad jag förstått så är inte Wine en emulator.

Wine (originally an acronym for "Wine Is Not an Emulator") is a compatibility layer capable of running Windows applications on several POSIX-compliant operating systems, such as Linux, macOS, & BSD. Instead of simulating internal Windows logic like a virtual machine or emulator, Wine translates Windows API calls into POSIX calls on-the-fly, eliminating the performance and memory penalties of other methods and allowing you to cleanly integrate Windows applications into your desktop.

Senast redigerat 2019-01-27 07:34

Att man har ett par SSDs liggandes när detta händer.
Internet Recovery pågår.

Ursprungligen av keptang:

Att man har ett par SSDs liggandes när detta händer.
Internet Recovery pågår.

Du ser! Du får vara både glad och sur! Livet är fint!

Ursprungligen av SweSG:

Du ser! Du får vara både glad och sur! Livet är fint!

Underbart.

Ursprungligen av SweSG:

Vad jag förstått så är inte Wine en emulator.

Wine (originally an acronym for "Wine Is Not an Emulator") is a compatibility layer capable of running Windows applications on several POSIX-compliant operating systems, such as Linux, macOS, & BSD. Instead of simulating internal Windows logic like a virtual machine or emulator, Wine translates Windows API calls into POSIX calls on-the-fly, eliminating the performance and memory penalties of other methods and allowing you to cleanly integrate Windows applications into your desktop.

Ja jag kallar det iallafall för en emulator för det gör att jag kan använda Windowsprogram i Linux. Ett enkelt program som finns till Wine är notepad och det jämför jag med Windows notepad. Det funkar på samma sätt...
Jag är dock inte speciellt duktig på Linux. Vem är det föresten ? Det finns ju så många varianter av Linux ?
/Anna Maria

Nu har jag konfigurerat 2 PC, en iPhone & en iPad med flera mail konton på alla enheter utan att behöva ställa en enda dum fråga. Sådant gör en glad när man är van vid att det alltid strular.

Efter fem, sex dagar med en iPhone så är jag grymt glad att jag bytte tillbaks efter 10 år med Android.

Efter drygt en vecka utan internet i anslutning till flytt så är det äntligen tryck i linan igen.

PS4 remote play och iPad Pro? Magi!

Varför har ingen tipsat om detta tidigare?

R-Play.

#nyhetstips

Senast redigerat 2019-02-26 01:11

1313 inlägg på 99! Ett mål jag haft på 99! Småglad får la man vara då?

Ursprungligen av SweSG:

1313 inlägg på 99! Ett mål jag haft på 99! Småglad får la man vara då?

https://i.imgur.com/paZxfP3.jpg

haha, grattis! Kul när man kan checka av mål så där!

Ursprungligen av Ida Blix:

haha, grattis! Kul när man kan checka av mål så där!

Japp, får tänka lite på nästa mål nu dock! Nästa mål får la bli 9999. Så kommer nog ta ett tag då jag aldrig spammar eller går off topic!

Ursprungligen av SweSG:

Japp, får tänka lite på nästa mål nu dock! Nästa mål får la bli 9999. Så kommer nog ta ett tag då jag aldrig spammar eller går off topic!

1337 då?

Ursprungligen av suddgummi:

1337 då?

Jo, men det är ju typ snart! Så glad är jag inte av mig!

Ursprungligen av suddgummi:

1337 då?

Är du nöjd nu vännen? Jag är lite extra glad idag ju! Snabbare lina + 1337 inlägg med detta!

Edit:

Du ska bara veta hur mycket jag kan skriva om jag vill. Mitt rekord är över 1000 inlägg på en vecka. Drog igång ett forum på en tracker för länge sedan! Mycket skitsnack blev det

Senast redigerat 2019-03-02 14:13
Ursprungligen av SweSG:

Är du nöjd nu vännen? Jag är lite extra glad idag ju! Snabbare lina + 1337 inlägg med detta!

??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2019-03-12 23:29

Sitter och labbar med backuplösningar åt kund och kunde inte motstå att prova Wasabis egna macOS klient.
Påminner om känslan för ~25 år sedan när man köpt en hårddisk på 1024MB: "Den här kommer aldrig att bli full!"

Så glad att har jag fått ordning på bilder-mappen med denna tips på smart album!
https://www.youtube.com/watch?v=Q46KZnoc5T8

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-04-26 17:54

Återbetalning från apple support -

På PaintfunFärgläggningsbok, Veckovis prenumeration (Förnyas automatiskt) som lurade mig och gick in å snodde mitt konto samt började debitera 69kr/vecka utan godkännande.. Efter En timmes snack med Apple supp i Sverige så blev de fixat.

Senast redigerat 2019-04-26 18:05
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2019-04-26 22:36

För att forumet fortfarande funkar!!!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2019-08-06 15:27

För att Tool nu finns på strömmande musiktjänster!
https://www.macrumors.com/2019/07/30/every-to...

Min favoritband
Teddybears 15 aug 2019 17:00 - 22:00
Stockholm Under Stjärnorna, Brunkebergstorg 2
Rock on!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-20 13:59

Jag är glad för att jag strax ska åka iväg och hämta nya spelet https://www.webhallen.com/se/product/255326-M... ? någon som testat? sjukt kul

Senast redigerat 2019-08-20 14:12
  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-08-20 14:11
Ursprungligen av papito:

Jag är glad för att jag strax ska åka iväg och hämta nya spelet https://www.webhallen.com/se/product/255326-M... ? någon som testat wii? sjukt kul

Har kört det väldigt mycket tillsammans med grabben, mycket roligt spel

Dock är det inte till Wii, det är till Switch.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-20 14:13
Ursprungligen av zinned:

Har kört det väldigt mycket tillsammans med grabben, mycket roligt spel

Dock är det inte till Wii, det är till Switch.

uups my bad *switch

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2019-08-28 17:50

Jag är så himla glad för jag har nyss handlat helt(nja) digitalt på ICA. I tråden om Apple Pay uppstod en diskussion om ICA och självscanning. Med hjälp av den tråden har jag fixat ICA-kort och idag handlat via självscanning och betalat utan att röra plånboken. iPhone för att identifiera och betala..?

Senast redigerat 2019-08-28 21:01
  • Medlem
  • 2019-09-20 03:58

Det är alldeles för länge sedan jag hade anledning att skriva i denna tråd. Men nu!

Igår släpptes iOS 13.
Idag hämtar jag nya klockan. Och Raubtier har äntligen kommit med nytt material för första gången på snart fyra år!

Om fredag den 13e anses vara en otursdag så måste väl ändå fredag den 20e anses vara en turdag?

Ursprungligen av Dalle:

Det är alldeles för länge sedan jag hade anledning att skriva i denna tråd. Men nu!

Igår släpptes iOS 13.
Idag hämtar jag nya klockan. Och Raubtier har äntligen kommit med nytt material för första gången på snart fyra år!

Om fredag den 13e anses vara en otursdag så måste väl ändå fredag den 20e anses vara en turdag?

Kul!
Vad är Raubier?
Står du redan i kö i Täby store? då har du väl inte sovit väldigt mycket med tanke på när du postade denna.......

  • Medlem
  • 2019-09-20 08:23
Ursprungligen av calinou:

Kul!
Vad är Raubier?
Står du redan i kö i Täby store? då har du väl inte sovit väldigt mycket med tanke på när du postade denna.......

Raubtier är ett svenskt metal-band.
Jag klev upp 4 i morse.

Bevaka tråden