Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nörd-porr, Uppackning av iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 12:22

Ja, detta kanske blir det första svenska galleriet?

iPhone 3G - a set on Flickr

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-11 12:54

Mycket trevligt

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 12:54

coolt man! kan inte vänta tills jag inskaffar en från US AND A:D

Undrar hur många som köper till en docka när de inser att man inte får med en till iPhone 3G.

Fina bilder förresten.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:23
Ursprungligen av mackeswissman:

Undrar hur många som köper till en docka när de inser att man inte får med en till iPhone 3G.
Fina bilder förresten.

Enligt Telia-säljaren som jag prade med skulle tillbehören först komma om några veckor.

Undrar om iPhone 3G fungerar med universal dockan. Någon som har provat?

Fina bilder , men du måste fråga dig en sak , det står att den kostade 5495 , köpte du den utan abonnemang eller ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:36
Ursprungligen av doggenikke:

Fina bilder , men du måste fråga dig en sak , det står att den kostade 5495 , köpte du den utan abonnemang eller ?

Nej, jag köpte med iMini-abonnemanget. 5495 är vad de utgår ifrån, sedan drar de bort ett visst belopp beroende på vad du köper för abonnemang. Har väl att göra med nån begränsning i deras kassasystem.

Senast redigerat 2008-07-11 15:52
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 15:04
Ursprungligen av kia2:

Enligt Telia-säljaren som jag prade med skulle tillbehören först komma om några veckor.

Undrar om iPhone 3G fungerar med universal dockan. Någon som har provat?

Vad jag har hört så får 3G en egen docka. Alltså funkar den inte med den universala.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 13:12

For egen del ser jag ingen direkt vits med en docka. Telefonen borde ju bli
svårare att hantera i upprätt läge...eller?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-11 13:16
Ursprungligen av vanilj:

For egen del ser jag ingen direkt vits med en docka. Telefonen borde ju bli
svårare att hantera i upprätt läge...eller?

- Enklare sätta telefonen på laddning, sätt den i dockan istället för att trassla med kablar.
- Slippa repor på den från bordsskivan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 17:27
Ursprungligen av Caemon:

- Enklare sätta telefonen på laddning, sätt den i dockan istället för att trassla med kablar.
- Slippa repor på den från bordsskivan?

haha, vilken i-lands människa

Fina bilder!

Undrar också vad 5495 kommer ifrån.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 14:48

Det är vad den kostar med ett redan befintligt Telia Abb, med mer än 3 månaders bindningstid kvar.

Ursprungligen av Zeel:

Det är vad den kostar med ett redan befintligt Telia Abb, med mer än 3 månaders bindningstid kvar.

Jasså okej , iPhone 3G är dyr ...

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-11 14:54
Ursprungligen av doggenikke:

Jasså okej , iPhone 3G är dyr ...

Redan:D

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-07-11 15:42

Den funkar nog inte med den gamla iPhone-dockan. Jag sitter här och kollar och noterar att ryggen på telefonen smeker "hålet" som man stoppar den i. Om då den nya är tjockare borde det bli svårt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 16:01
Ursprungligen av MacBro:

Den funkar nog inte med den gamla iPhone-dockan. Jag sitter här och kollar och noterar att ryggen på telefonen smeker "hålet" som man stoppar den i. Om då den nya är tjockare borde det bli svårt

Den fungerar garanterat inte med den gamla iPhone dockan. Men det vore intressant att veta om det fungerar med universaldockan.

På sikt vore det även intressant att veta om gamla iPhones fungerar med den nya dockan.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-07-11 15:52

fina bilder!

Dockan är helt klart praktisk. Jag vill inte vara utan min.

Ja, dockan är faktiskt riktigt smidig att ha på skrivbordet.

Att kalla det i-landsproblem är en billig poäng, är inte allting vi ägnar oss åt här på forumet i-landsproblem? Jag menar vad är buggar i Mac OS X mot världssvälten?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-11 21:16

Att kalla vad som helst för ett i-landsproblem är nog ingen poäng i huvudtaget. I jämförelse med en större sak kan man få allt att framstå som löjligt eller värdelöst. Det beror alltså vad man jämför saker med och på vilken nivå det görs.

Att teknikrelaterade frågor sedan är "i-landsproblem" är vi alla redan medvetna om och ingen extra påminnelse om detta är speciellt nödvändig. Hade vi inte velat få svar på våra frågor hade vi inte frågat alls.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-12 13:57

Man borde väl kunna slipa bort en mm eller så på den gamla dockan och få den att passa till 3G. Någon med en Dremel....?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 16:30

Jag kan bekräfta att det funkar med den universal dockan video ut och allting funkar som det ska, finns ju dock ingen "adapter" plastbit att sätta den i så den står utan stöd men det funkar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 16:57
Ursprungligen av Delbo:

Jag kan bekräfta att det funkar med den universal dockan video ut och allting funkar som det ska, finns ju dock ingen "adapter" plastbit att sätta den i så den står utan stöd men det funkar

Det var ju intressant! Men vad menar du att den står utan stöd? Är det ostabilt?

Blir till att handla in en sådan universaldocka. Då kan min fru (med gammal iPhone) och jag (med iPhone 3G) dela på dockan. Blir lite krångligt att ha koll på vilken docka som är vilken i annat fall. Den nya, iPhone 3G, dockan ser ju nästan exakt ut som den gamla, iPhone, dockan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 22:02

Har skrivit ner lite intryck efter ett dygns användande på:

Blog according to mr Starbuck — The diaries of a Computer Sciences student

Kan knappast kvalificeras som en recension dock...

1
Bevaka tråden