Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

5000 sms till alla med Telia Max 25?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan, har lite frågor till er som skaffat Telia Max 25.
Så jag betalar 49kr/mån och får 5000 fria sms. Gäller sms:en bara till telia mobiler eller till alla?
Och, om min pappa ska skriva på abonnemanget eftersom jag inte är myndig, kommer detta att funka? Kommer jag kunna ha Max 25 även om min pappa skriver på? (och min pappa är långt över 26 år gammal)
Tack.

Jag misstänker att man måste vara mellan 18 och 25 år för att kunna teckna max 25. Det borde dock stå på Telias hemsida.

Jag misstänker också det. Men jag ska snacka med de när jag ska köpa mobilen. Det är ju jag som ska använda mobilen, och jag är 15, så.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-12 14:12

förmodligen inte eftersom det enbart gäller för studenter eller under 25.

Enda sättet blir nog om abbonemanget kan stå på dig men att din pappa går in som borgenär eller dylikt. Att han tar på sig ansvaret att räkningarna kommer bli betalda men vet inte alls hur det funkar om det äns går.

Jag sitter i precis samma båt som Patrick! =/
Men om man nu skulle lyckas få ett Max 25 abonnemang, hur är det med sms'en?
Gratis till ALLA, eller bara till Telia mobiler?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-07-13 10:12

Gratis till alla.

Det låter misstänksamt ändå, 5000 sms per månad till vem som helst?
Inget annat abonnemang erbjuder det..

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Det låter misstänksamt ändå, 5000 sms per månad till vem som helst?
Inget annat abonnemang erbjuder det..

Mm, jag läste i någon sån här "abonnemangskalkylator" att det kostade 69 öre till alla, vilket givetvis inte stämmer! Men alla kopmisar har ju 3 nu förtiden, så om det är bara till Telia mobiler det är gratis så är det surt! Men jag sattsar på att det är gratis!

När det gäller Max 25 för oss småttingar, så tror jag faktist att farsan kan "köpa ut" åt oss
Kolla bara här på Telenors sidan (Telenor Privat: Telenor Barn (Mobiltelefoni)) Ett Barn abonnemang! Inga barn kan ju köpa ett abonnemang själva, så far måste ju kunna köpa det fasten han e gammal o grå!
Står inte i länken, men jag har för mig att jag läst att detta barn-abonnemnag endast gäller för barn unfer 18.
Så då borde Max 25 fungera hos Telia! Men det är bara en tanke...

Finns det ingen som jobbar på Telia som kan svara på detta, eller måste man ringa typ kundtjänst?

Har nån ens övervägt tanken att besöka telias hemsida där alla svar faktiskt finns? Tog mig kanske 15 sekunder att hitta svaren.
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

"0 kr/SMS till ALLA mobiler i Sverige.

Eller kanske läsa prislistan?
http://www.telia.se/images/TeliaMobilMax25_priser_29maj_TSP1501.pdf

Ursprungligen av Rickard A:

Har nån ens övervägt tanken att besöka telias hemsida där alla svar faktiskt finns? Tog mig kanske 15 sekunder att hitta svaren.
Telia.se - Bredband, Telefoni & Digitaltv - hr hittar du tjnsten fr dig!

"0 kr/SMS till ALLA mobiler i Sverige.

Eller kanske läsa prislistan?
http://www.telia.se/images/TeliaMobilMax25_priser_29maj_TSP1501.pdf

Tack så mycket!

Men det största problemet vi har här är att jag och Patrick (kanske fler) är under 18 =/
Vi funderar på om man kan dra med sig far och så köper han ett Max 25 abonnemang till en, MEN far är ingen överdriven ungdom längre!
Kan han ändå köpa ett?

Har du svar på det också, så får du en puss

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-13 21:03

max25 är för de som är max25, således får den som är över 25 inte ha ett sådant abbonemang.

ring telias kundtjänst och fråga?

Tack för svaren. 5000 gratis sms i månaden, mums
Ska nog ringa och fråga kundtjänst, och om dem säger att det inte går så ska jag fjäska.
Men som Erik skrev så borde det väl ändå funka?

Ursprungligen av tim-:

max25 är för de som är max25, således får den som är över 25 inte ha ett sådant abbonemang.

ring telias kundtjänst och fråga?

Du har så rätt så rätt så! Bara till att ringa! Varför hålla på & krångla? Själv ska jag till Öland imorgon och vara där i några dagar.
När jag kommer hem så kollar jag denna tråd igen, för att se om det är någon som har ringt och sedan berättat här. Om inte, så ringer jag när jag kommer hem igen och så hör jag av mig här

Där var Patrick kvick medan jag sitter på min 2G o trallar medan jag skriver, det tar lite längre tid än på datorn..

Patrick: Bara undrar: hur ska ditt "fjäskande" hjälpa dig att bli äldre?

Senast redigerat 2008-07-13 22:00

Hahahahah jag har verkligen ingen aning. Men jag ska nog säga att det ska vara JAG som använder abonnemanget, men jag kan inte skriva på det själv, så jag låter min pappa göra det istället. Det ska nog funka

Ursprungligen av paaaaaatrick:

Hahahahah jag har verkligen ingen aning. Men jag ska nog säga att det ska vara JAG som använder abonnemanget, men jag kan inte skriva på det själv, så jag låter min pappa göra det istället. Det ska nog funka

Jag kör nog på den jag med!
Hör av dig sen hur det gick bara!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-15 00:10

Patrik och Erik ni får nog be nån som är över 18 och under 25 att köpa ut abonnemanget åt er. Har ni ingen snäll kusin eller nått? Jag tror inte det går att fjäska.

nä, det har jag inte :/ ska åka på semester snart, och när jag kommer tillbaka så drar jag och köper en iPhone, ska då snacka med personalen, skulle det inte funka att min pappa skriver på så får det väl nog bli Telia Mobil 99.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-15 14:01

Det går inte att köpa ett abonnemang på det sättet ni beskriver, eftersom eran Pappa knappast är under 25 år. Jag försökte på premiär dagen jag fyller arton om några månader vilket är surt.. Tänkte på det med att få en vän som är 18 att köpa abonnemanget, men känns som det kommer bli krångligt eftersom allt står i hans namn, och det vill man ju inte!

Tror inte det kommer fungera hur man än gör :confused:tyvärr.

Ursprungligen av Borgvall:

Det går inte att köpa ett abonnemang på det sättet ni beskriver, eftersom eran Pappa knappast är under 25 år. Jag försökte på premiär dagen jag fyller arton om några månader vilket är surt.. Tänkte på det med att få en vän som är 18 att köpa abonnemanget, men känns som det kommer bli krångligt eftersom allt står i hans namn, och det vill man ju inte!

Tror inte det kommer fungera hur man än gör :confused:tyvärr.

Så du tror inte att det kommer fungera, även om far säger att "POJKEN ska ha det, inte jag!"?
För annars så är det så tråigt så att jag får vänta tills andra operatörer också får sälja! =/

dåliga nyheter :/
telia max 25 kan endast tecknas av personer över 16 och under 26. Det gör att jag är tvungen att välja telia till vänner och tjänsten "sms till alla". det ger mej 5000 gratis sms/mån, då jag i stort sett bara smsar, men jag får då betala 169kr/mån istället för vad jag väntade mej om jag köpte Max 25. Mobilen blir dock billigare då. 3420kr istället för 4395kr.

Ursprungligen av paaaaaatrick:

dåliga nyheter :/
telia max 25 kan endast tecknas av personer över 16 och under 26. Det gör att jag är tvungen att välja telia till vänner och tjänsten "sms till alla". det ger mej 5000 gratis sms/mån, då jag i stort sett bara smsar, men jag får då betala 169kr/mån istället för vad jag väntade mej om jag köpte Max 25. Mobilen blir dock billigare då. 3420kr istället för 4395kr.

Men måste du inte slänga på fri data också? Det blir ju +199kr/månaden mer! =(
För en iPhone utan fri data är kanske ingen höjdare... =/
Eller ingår fri data i "Telia till vänner"?

Ursprungligen av paaaaaatrick:

dåliga nyheter :/
telia max 25 kan endast tecknas av personer över 16 och under 26. Det gör att jag är tvungen att välja telia till vänner och tjänsten "sms till alla". det ger mej 5000 gratis sms/mån, då jag i stort sett bara smsar, men jag får då betala 169kr/mån istället för vad jag väntade mej om jag köpte Max 25. Mobilen blir dock billigare då. 3420kr istället för 4395kr.

Därtill börjar du teckna prisavtalet för fri datatrafik. Annars finns det en risk att dina kostnader för att du använder iPhone drar iväg enormt. Totalt sett skulle din månadskostnad bli 368kr med en avtalstid på minst 18 månader.

Nope, använder inte internet genom 3G/Edge, kommer endast använda Wi-Fi uppkoppling.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-07-17 00:24
Ursprungligen av paaaaaatrick:

Nope, använder inte internet genom 3G/Edge, kommer endast använda Wi-Fi uppkoppling.

japp me to.. blir dock inte max25 samma problem men 99 blir såfall bäst.. ciao

Ursprungligen av paaaaaatrick:

dåliga nyheter :/
telia max 25 kan endast tecknas av personer över 16 och under 26. Det gör att jag är tvungen att välja telia till vänner och tjänsten "sms till alla". det ger mej 5000 gratis sms/mån, då jag i stort sett bara smsar, men jag får då betala 169kr/mån istället för vad jag väntade mej om jag köpte Max 25. Mobilen blir dock billigare då. 3420kr istället för 4395kr.

Hmm, konstigt!
Jag ringde just Telias kundtjänst och tjejen som svarade sa att det inte gick alls.
De är bara för personer mellan 18 och 25!
De kollar personummer och så, så far som är över 25 skulle inte kunna köpa det till mig.
Hon sa då inget om 16 år... Vad fick du det ifrån?
Aja, det skiter sig ju hursom! Jag försöker vänta tills/om andra operatörer får sälja..

Om jag provar att beställa på Beställ iPhone 3G med Telia Max 25 så får jag upp:
"Fel som hittades:
Du är under 16 år
Eftersom att du är under 16 år kan du inte beställa ett abonnemang."

Jag har vetat innan att man måste vara minst 18 år, men om jag försöker beställa så står det 16 år.

1
Bevaka tråden