Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utomlands-Prischock?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-19 11:06

Hej. Novis på iPhone 3G. Har telias jobb rörlig med fast pris data (företagsab.) Skall till Spanien imorgon ngr. dagar. Hur gör jag smidigast med mobilen för att inte företaget skall gå i konken? Alltså vilka funktioner bör stängas av o vad kan vara på? (Kan tyvärr inte stänga av den helt då jag måste kunna bli nådd). Mobilen hämtar ju data etc. av sig själv eller?
Tacksam för tips.

mvh Per

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-19 11:12

Stäng av 3G/edge-roaming i inställningar.

stäng av 3g och edge, har du ringt telia och frågat om dom kan stänga av data utomlands? Jag vet att hos telenor kan man göra det.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-19 11:33

Tack för snabba svar.
Följdfråga- Hur fungerar då homerun el. liknande i ex. Spanien? Är WiFi uppkoppling möjlig utan ruinering i sikte?

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-19 11:38

Hittar du öppna trådlösa nät så kostar det ju ingenting att ansluta

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-07-19 11:45
Ursprungligen av kainen:

Hittar du öppna trådlösa nät så kostar det ju ingenting att ansluta

Tänkte inte på de :">

Tack. Mer än nöjd, eloge till er alla.

Hasta la vista
mvh Per

"Du kan spärra iPhone för oönskad datatrafik i utlandet. Gå till Inställningar -> Allmänt -> Nätverk och avaktivera dataroaming. Du kan fortfarande surfa genom trådlöst nätverk på den plats du befinner dig." (från Telias hemsida)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 22:44

Suck…

Nyhetens behag gjorde att jag inte stängde av dataroaming under ev vecka på Malta…

50+ meg senare kommer ett SMS från Telia om att jag börjar få en hög räkning…

Grr,

- Torkel

1
Bevaka tråden