Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sne glasskiva?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Mitt i den rådande pwnage hysterin hoppas jag att jag kan få hjälp med en liten sak som stör mig.
När jag drar fingret på glaset, från vänster till höger med iphonen i stående position, ligger glaset på höger sida en liten bit under den silvriga ramen. Alltså är den ett litet litet hopp upp till ramen från glaset. På vänster sida glider man rakt upp på ramen utan att stanna till. Således ligger den i perfekt jämnkant på vänster sida.

Sen så har jag ett "problem" till. Glaset ligger inte tätt mot den silvriga ramen. Jag får ner en nagel mellan silverkanten och själva glaset. Detta gäller bägge sidorna.

Hoppas ni förstår vad jag menar, det är inga livsavgörande saker, men det är såna här småsaker som stör mig lite när jag ändå betalat för prylen.

Det är en iPhone 3G jag pratar om och jag undrar hur det ser ut på era och om jag borde göra något åt det eller leva med det i 17 månader och 2 veckor till..

Tack!

Skicka in den, absolut. Med en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-20 18:20

Det ligger en tunn gummilist runt hela glasskivan, så det SKA vara en springa däremellan. Gissar att den skyddar glaset från att spricka om man tappar telefonen. Det är likadant på min telefon att glaset inte ligger i exakt samma nivå i förhållande till metallramen, men det rör sig kanske om en tiondels millimeter.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-07-21 13:14

Det verkar som att Apple helst släppt kvalitetssäkringen på 3G.
Jag har haft 2 stycken 2G och båda har varit helt utan sådana skavanker.

Ditt problem är måhända för litet för att Telia ska ta dig på allvar, men jag vet precis hur irriterande en sådan sak kan vara.
Är du inte nöjd, så klaga. Enklare kan det nog inte sägas.

Lycka till!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-07-21 20:05

jag är ganska säker på att detta har med plast baksidan att göra. Plast är ju svårt att få helt rak men allt är säkert inom toleransen.

1
Bevaka tråden