Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup på program och inställningar från App Store

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har återställt sin iPhone från en säkerhetskopia som inkluderade program från App Store?

Hur mycket sparas?
Program?
Inställningar?
Anteckningar i exempelvis To Do?

Tack!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-07-26 15:20
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Är det någon som har återställt sin iPhone från en säkerhetskopia som inkluderade program från App Store?

Hur mycket sparas?
Program?
Inställningar?
Anteckningar i exempelvis To Do?

Tack!

Allt det ovanstående lades tillbaka för mej. Däremot inte lösenordet för Mail har jag för mej....

Ursprungligen av kenjon:

Allt det ovanstående lades tillbaka för mej. Däremot inte lösenordet för Mail har jag för mej....

Fint! Alltså även anteckningar/inställningar gjorda i program som du köpt i App Store?

Jag vart förvånad när jag la in 2.0 i telefonen igår, så mycket fanns med som innan, t ex vart jag var innan i maps, väder osv..

Men det kostigaste, jag använde MiM (make it mine, jag bytte operatörstexten till något eget, hade 1.1.3 innan 2.0) och den texten är kvar fortfarande och det lär ju aldrig gå att få bort för de programet har jag ju inte längre.

?

Ursprungligen av generuss:

Jag vart förvånad när jag la in 2.0 i telefonen igår, så mycket fanns med som innan, t ex vart jag var innan i maps, väder osv..

Men det kostigaste, jag använde MiM (make it mine, jag bytte operatörstexten till något eget, hade 1.1.3 innan 2.0) och den texten är kvar fortfarande och det lär ju aldrig gå att få bort för de programet har jag ju inte längre.

?

Håller med!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 13:11
Ursprungligen av generuss:

Jag vart förvånad när jag la in 2.0 i telefonen igår, så mycket fanns med som innan, t ex vart jag var innan i maps, väder osv..

Men det kostigaste, jag använde MiM (make it mine, jag bytte operatörstexten till något eget, hade 1.1.3 innan 2.0) och den texten är kvar fortfarande och det lär ju aldrig gå att få bort för de programet har jag ju inte längre.

?

Make it mine finns i Cydia.

//Rob

Robo-X
frågetecknet är endå kvar, hur texten är där nu?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-27 20:39
Ursprungligen av generuss:

Robo-X
frågetecknet är endå kvar, hur texten är där nu?

Förstår inte vad du menar.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Förstår inte vad du menar.

//Rob

Jag uppfattar det som att han menar att det är konstigt att texten finns kvar eftersom han uppdaterat sin lur.. iTunes borde då ha rensat bort det och lagt till det som finns i iPhones orginal-programvara..

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-07-28 06:22

Ang, backup. När jag synkar. Borde inte pogram som jag köpt via iPhone/AppStore visas i iTunes/Program?
Känns som den inte gör en riktig backup.

Har jag missat något...

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-28 11:11
Ursprungligen av dzhine:

Ang, backup. När jag synkar. Borde inte pogram som jag köpt via iPhone/AppStore visas i iTunes/Program?
Känns som den inte gör en riktig backup.

Har jag missat något...

Högerklicka på din iPhone i iTunes och välj överför program (eller liknande)

Backup

Ifall ni har lite terminal-erfarenhet (och en jailbreakad telefon) så kan ni använda mitt script nedan för att göra backup/restore på inställningarn för program i appstore.

Ladda upp filerna i den bifogade zip-filen till telefonen med SCP, se till att chmodda alla till 755 och kör sedan backupapps.sh. Då får du en katalog som heter backups där varje programs inställning är lagrad.

För att återställa så lägg över samma skript samt backup-katalogen på den nya telefonen, installera de applikationer som ni önskar ha med och kör restoreapps.sh för att återställa inställningarna.

OBS! Inga garantier, det fungerar för mig men kanske inte för dig.

Hälsn, Rickard

Ursprungligen av rickarddahlstrand:

Ifall ni har lite terminal-erfarenhet (och en jailbreakad telefon) så kan ni använda mitt script nedan för att göra backup/restore på inställningarn för program i appstore.

Ladda upp filerna i den bifogade zip-filen till telefonen med SCP, se till att chmodda alla till 755 och kör sedan backupapps.sh. Då får du en katalog som heter backups där varje programs inställning är lagrad.

För att återställa så lägg över samma skript samt backup-katalogen på den nya telefonen, installera de applikationer som ni önskar ha med och kör restoreapps.sh för att återställa inställningarna.

OBS! Inga garantier, det fungerar för mig men kanske inte för dig.

Hälsn, Rickard

Låter schysst - Tack!
Det innebär alltså att inte iTunes själv sparar App Store-programmens inställningar?

Ursprungligen av benjamin.palsson:

Låter schysst - Tack!
Det innebär alltså att inte iTunes själv sparar App Store-programmens inställningar?

Det är möjligt att den gör ändå, men jag har för vana att återställa telefonen till en ny profil. Med detta script så blir backuppen lite mer hanterbar.

Rickard.

Ursprungligen av rickarddahlstrand:

Det är möjligt att den gör ändå, men jag har för vana att återställa telefonen till en ny profil. Med detta script så blir backuppen lite mer hanterbar.

Rickard.

Just det ja, smart. Tack för tipset!

Nu kan jag svara på min egen fråga.

jag har just återställt min nya iPhone 3G med en backup från min gamla iPhone 2G.
Ytterst positivt överraskad då allt nu finns i min nya telefon.
Dessutom anteckningar i tex "To Do" från App Store.

1
Bevaka tråden