Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teliachefen uttalar sig i DN idag

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I en intervju i DN Ekonomi idag, säger Teliachefen Lars Nyberg "Telia har inget exklusivt avtal med Apple" Det bådar ju gått för dom som kan vänta med köpet av iPhone.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-28 10:35

Som de flesta redan gissat då. Bra att det också blivit bekräftat.

Vart då? Jag hittar den inte...

Ursprungligen av LjungmanJansson:

Vart då? Jag hittar den inte...

DN Ekonomi - Specialintervjun - sidan 4

Aha, då kanske man ska vänta på att köpa en Iphone after all

Göttans, fler operatörer > lägre priser!

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-07-28 12:31

Tror knappast att priserna blir så mycke' lägre. Men bara jag kan få använda mitt Tele2-företagsabonemang i iPhone så är jag nöjd. Frågan är ju bara när...

Ursprungligen av Gurra:

Tror knappast att priserna blir så mycke' lägre. Men bara jag kan få använda mitt Tele2-företagsabonemang i iPhone så är jag nöjd. Frågan är ju bara när...

Gissning 3-6 månader ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-28 13:10

Jag hittar inte intervjun. Direktlänk någon?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-28 13:39

Inte på nätet, såvitt jag kan se, ännu.

Ursprungligen av acke:

Jag hittar inte intervjun. Direktlänk någon?

Det är bara 1-2 rader långt ner i artikeln.
Teliachefen står på sig

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 19:30

Frågan är vilken annan operatör som vill köpa in sig hos Apple och varför de inte har gjort det tidigare isåfall.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-28 19:36
Ursprungligen av zappee:

Frågan är vilken annan operatör som vill köpa in sig hos Apple och varför de inte har gjort det tidigare isåfall.

Ja, varför skulle någon annan operatör också vilja sälja den bäst säljande elektronikprodukten i världshistorien?

Ursprungligen av Jogin:

Ja, varför skulle någon annan operatör också vilja sälja den bäst säljande elektronikprodukten i världshistorien?

Njae bästsäljande smarta mobiltelefon stämmer nog bättre...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-07-29 00:16
Ursprungligen av Simon Templar:

Njae bästsäljande smarta mobiltelefon stämmer nog bättre...

Den är det också. Det är den snabbast säljande elektronikprodukten överhuvudtaget.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-28 19:55
Ursprungligen av Jogin:

Ja, varför skulle någon annan operatör också vilja sälja den bäst säljande elektronikprodukten i världshistorien?

Ja, det är ju frågan varför ingen operatör vågar konkurrera med Telia. Det hade ju varit fritt fram.

Ursprungligen av zappee:

Frågan är vilken annan operatör som vill köpa in sig hos Apple och varför de inte har gjort det tidigare isåfall.

För att Telia hade skattebetalarna som stand up

  • Medlem
  • 2008-07-29 11:17
Ursprungligen av tornros:

För att Telia hade skattebetalarna som stand up

Vad menar du med det?

Lika imponerad som Nyberg är av Apples marknadsföring, lika oimponerade är vi av Telias amatörmässiga lansering av iPhone.

  • Medlem
  • 2008-07-28 22:53

De sålde slut på den ganska snabbt trots sin amatörmässiga marknadsföring.

Ursprungligen av Baron:

De sålde slut på den ganska snabbt trots sin amatörmässiga marknadsföring.

Inte ens Telia kunde schabbla bort iPhone, men gudarna skall veta att de gjorde sitt bästa med sina dyra iabonnemang och nästintill obefintliga info.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-07-30 13:23
Ursprungligen av Baron:

De sålde slut på den ganska snabbt trots sin amatörmässiga marknadsföring.

Jag vågar nästan påstå att det hade inte spelat någon roll om Telia hade markandsfört den eller inte - ryktet hade redan gått bland alla så den sparsamma tilldelningen av iPhone som Telia fick räckte ändå inte till att fylla behovet.

  • Medlem
  • Botkyrka
  • 2008-07-30 13:58

Jag har alltid försökt undvika myndigheten Televerket.
Men var "tvungen" att portera över till dem iom. iPhone.

Jag skulle bli riktigt sne om andra operatörer (lagligt) började sälja iPhones på marknaden kommande månader. För det innebär ju att jag lurats till statliga Televerket istället för att kunna behålla min tidigare operatör som jag haft sedan tidigare.

Ursprungligen av jiba:

Jag har alltid försökt undvika myndigheten Televerket.
Men var "tvungen" att portera över till dem iom. iPhone.

Jag skulle bli riktigt sne om andra operatörer (lagligt) började sälja iPhones på marknaden kommande månader. För det innebär ju att jag lurats till statliga Televerket istället för att kunna behålla min tidigare operatör som jag haft sedan tidigare.

Lurats till Telia? Har väl hela tiden spekulerats om att det så kallade exklusiva avtalet enbart skulle vara i några månader. Nu verkar det snarare som om det inte funnits något exklusivt avtal.

Ser mer ut som om din tidigare mobiloperatör inte brydde sig tillräckligt mycket om iPhonen och dess kunder, och därav inte var med från start när iPhone släpptes.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-03 09:29
Ursprungligen av jiba:

Jag har alltid försökt undvika myndigheten Televerket.
Men var "tvungen" att portera över till dem iom. iPhone.

Jag skulle bli riktigt sne om andra operatörer (lagligt) började sälja iPhones på marknaden kommande månader. För det innebär ju att jag lurats till statliga Televerket istället för att kunna behålla min tidigare operatör som jag haft sedan tidigare.

För det första är Telia inte statligt.
För det andra heter företaget inte Televerket längre.
För det tredje har ingen lurat dig.
För det fjärde bör du rikta din kritik mot den operatör du lämnade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-30 14:03

Bara för att avtalet inte är exklusivt så innebär det inte att Apple vill samarbeta med fler operatörer.

  • Medlem
  • 2008-07-30 16:56

"Exclusive at launch" är ett begrepp som används inom mobilvärlden en hel del. T.ex sålde Vodafone en Sony Ericsson viktelefon med 3G exklusivt under en tid innan den blev tillgänglig för andra operatörer.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-30 21:57
Ursprungligen av bbus:

"Exclusive at launch" är ett begrepp som används inom mobilvärlden en hel del. T.ex sålde Vodafone en Sony Ericsson viktelefon med 3G exklusivt under en tid innan den blev tillgänglig för andra operatörer.

Vad har det med saken att göra?
Teliachefen har ju gått ut med att de aldrig varit exklusiva.

  • Medlem
  • 2008-07-30 22:53

Point taken. Men i praktiken är det ju det som har hänt. Det måste finnas något incitament som inneburit att de andra operatörerna inte släppte iPhone samtidigt som Telia.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-31 00:44
Ursprungligen av bbus:

Point taken. Men i praktiken är det ju det som har hänt. Det måste finnas något incitament som inneburit att de andra operatörerna inte släppte iPhone samtidigt som Telia.

Jag gissar på att de inte har råd.

apple ställer krav

Jag skulle vilja tippa på att apple ställer krav såsom att det skallerbjudas speciella iphone-abbonemang med inkluderad datatrafik.

har för mig att alla operatörer som säljför iphone har detta, sedan att man inte måste välja dessa är en helt annan sak

Bevaka tråden