Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Summerboard themes i 2.0?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För alla som jailbrakat sina 2.0:r, finns nu i Cydia Springroll som gör det möjligt att thema med Summerboard/Kate themes. Användes från terminalen, men är väldigt enkelt att använda ändå. Det går att thema dockan, badges, status bar, ikoner (men inte wallpaper). Skönt att slippa standarddockan, den är så ful.

Nu kommer väl iofs Summerboard eller Kate inom en vecka, men om man vill testa verkar det ofarligt (speciellt om man inte themar AppStore program).

SpringRoll

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 08:05

Läste på Springrolls hemsida att Springroll finns till i väntan på Summerboard och Customize. Nu finns dock Customize att ladda ner från Cydia. Så Springroll kanske inte behövs längre nu? Vet ej om detta stämmer då jag aldrig provat Customize. Men du kanske vet?

Citat:

It's meant to be a transitional tool while users wait for a new version of SummerBoard or Customize

Jag tycker Customize är roddigt och jobbigt att använda. Det VERKAR bra men jag får det aldrig att funka som jag vill... Jag ska ge det ett vettigt försök nu. Men du har rätt, det ersätter helt klart SpringRoll och Summerboard. Helst vill jag att Kate ska komma från RIP Dev, dom gör ju Installer 4 också så jag tror dom kommer släppa Kate snart också...

Summerboard themes i 2,0?

Det landade en herrans massa olika theman på Cydia inatt tror jag, det mesta är summerboardvarianter. Men hur får man igång detta på min 2G 2.0 då? När jag hade 2G 1.1.4 så behövdes det ju först laddas hem och installeras ett särskilt program för summerboard från Installer. Men jag hittar inte nåt sådant på Cydia för 2.0.

Så hur gör man för att få det att funka med summerboard-teman och andra teman?

Dr Tinnitus

Jag installerade winterboard (finns i themes kategorin) följt av de teman jag ville ha. Starta om, välj tema och sen fungerar det.

Inte lika avancerat interface, men fungerar för mig

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-08-11 13:24
Ursprungligen av jacoblo33:

Jag installerade winterboard (finns i themes kategorin) följt av de teman jag ville ha. Starta om, välj tema och sen fungerar det.

Inte lika avancerat interface, men fungerar för mig

Någon som vet hur man skapar egna teman?

Ursprungligen av wckd:

Någon som vet hur man skapar egna teman?

Kolla in den här tråden på MMI eller den här på MacThemes, det är väldigt enkelt och väldigt kraftfullt!!! Du kan LÄTT thema ALLT...!

(How to) Edit other.artwork, and font colors with Winterboard (2.0 firmware) - Page 2 - iPhone Forums at ModMyiFone.com - iPhone | iPod Touch, news, apps, themes.

MacThemes Forum / WinterBoard ("SummerBoard" for 2.0)

Eller Saurik's egen kortfattade beskrivning...
iPhone Theming on WinterBoard - Jay Freeman (saurik)

1
Bevaka tråden