Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem: Nätverk Förlorat (iPhone 2G)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-04 10:14

Hej!

Jag håller på och testar en jailbreakad iPhone 2G men när jag stoppar i mitt Telenor-SIM så ansluter den till nätet, får full teckning ca en sekund för att sedan ge mig meddelandet "Nätverk förlorat". Någon som vet hur man löser detta?

Mvh phuno

Reflasha Baseband och Bootloader?
Göra en full återställning av iPhonen?

Edit:
Men först, testa att välja "Återställ all inställningar" un der inställningar på iPhonen. Har du tur kan det hjälpa.

  • Medlem
  • 2008-08-04 16:57
Ursprungligen av theplague:

Reflasha Baseband och Bootloader?
Göra en full återställning av iPhonen?

Edit:
Men först, testa att välja "Återställ all inställningar" un der inställningar på iPhonen. Har du tur kan det hjälpa.

Tack för svaret!

"Återställ all inställningar" fungerade inte. Om man Pwnar iPhonen med Pwnage Tool 2.0.1 sker det då en reflash av baseband och bootloader?

  • Medlem
  • 2008-08-04 21:44

Uppdaterade den till FW 2.0 genom guiden här på forumet men samma problem kvarstår. Den visar "Telenor SE" en sekund för att sedan tappa nätet. Jag har ingen aning om vad det kan vara. Mer tips?

Ladda ned bootneuter och flasha om baseband och bootloader. Mitt sista tips. För det verkar ju som commcentret inte fungerar som det ska...

  • Medlem
  • 2008-08-05 00:07

Men om jag kör "Pwnage Tool 2.0.1 Guide för iPhone 2G (Expert mode)" och väljer att kryssa i "update bootloader" så borde den flasha både den och baseband, right?

phuno:
Inte nödvändigtvis, om den läser det som att korrekt redan är installerat.
Dvs, när det en gång blev flashat gick det snett man anges vara korrekt. Då tänker jag att du manuellt ska flasha ned och sedan upp.

  • Medlem
  • 2008-08-05 01:31

Laddade hem BootNeuter. Bootloadern var version 3,9 så jag flashade upp den till 4,6 (inga problem). När jag nu startade telefonen ansluter den inte ens till nätet (för att sedan tappa det) så jag försöker flasha ner den till 3,9 igen. Efter ett tag säger den att den misslyckats och efter det så startar inte iPhonen längre, man bara ser startskärmen med annanasen...:tveksam: hjälp?

Kan du få iPhonen till Restore mode eller DFU mode?

Om du har den inkopplad hittar Winpwn den och du kan pwna den?

  • Medlem
  • 2008-08-05 10:49

Jag kör Mac så jag försökte med Pwnage Tool 2.0.1 igen. Tror jag fick in den i DFU mode men inte säker eftersom jag inte kan stänga av den (hur gör man det utan fungerande OS?). Försökte med en återställning men fick felkod 1604. Är den helt körd nu eller?

  • Medlem
  • 2008-08-06 22:12

Ett dygn senare...

Lyckades återställa till FW 1.1.4 och därifrån återfå kontrollen av telefonen igen.

Kan säga att jag numera är duktig på att få telefonen i DFU-mode . Har kört Pwnage på både 1.1.4 samt 2.0.1 ett antal gånger. I 2.0 programvaran när jag i inställningar försöker ställa in den på "Telenor SE" som vald operatör säger den "Begränsat nätverk Ditt valda mobilnätverk är begränsat. Du kan välja ett annat nätverk i inställningar.", dvs att jag inte har åtkomst till det? (Eng.: Restricted Network)

Läste här iFun.se Guide: 2.0 till 1.1.4 att folk har haft problem med att telefonen "tappat täckning" (längre ner i guiden). Detta gäller ju dock för 1.1.4 och är således gammal guide. Men om jag förstår det hela rätt så går det ut på att nedgradera basebandet? Och det gör man väl om man kör BootNeuter? Bootneuter berättade för mig att jag för övrigt hade bl 3,9, flashning till 4,6 gjorde ingen skillnad. Känns som jag är fast...

1
Bevaka tråden