Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdateringar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Varje gång jag försöker uppdatera något program genom App Store så blir det problem.
Jag trycker uppdatera och det börjar ladda hem, men precis i slutet så kommer en ruta upp på telefonen - "Kunde inte hämta program. Du kan hämta (programnamn) när du loggar in på iTunes Store på din dator." När jag gör detta så händer det inget och det ska väl gå att uppdatera via iphonen smidigare än såhär?

Vet ni vad felet skulle kunna vara och hur man kan lösa detta?

Har uppdaterat till 2.0 genom den där första metoden som gavs ut för oss Windows-användare, innan winpwn kom ut.

Tack på förhand,
Jacob

Är det inte så att man måste ha WiFi-kontakt för att kunna ladda ner direkt från AppStore till luren? Har man inte det, får man alltså gå via datorn och sen synkronisera.

Nej, det är Itunes store som endast fungerar med WiFi, App Store fungerar överallt.
har för övrigt samma problem jag också med uppdatering av program, antar att den enda lösningen är att köra en återställning på telefonen. har dock inte orkat mig till att göra det än.

Har hunnit köra 8 (åtta !) återställningar med min iPod Touch. Problemen började med AppStore och sista uppdateringen. Har prövat allting men fortfarande kraschar den plötsligt. Har i alla fall lärt mig att maninte ska göra uppdateringar via iPoden utan göra det i datorn först och sedan synkronisera. Trodde först att jag hade för många program (80 st) men det verkar inte vara problemet. Har sett att så många program plus 700 bilder plus 6 kortfilmer inte behöver mer än ca 1/3 utrymme i min 8 GB-Touch.
Något är fel med hanteringen kring AppStore och appsen, så det måste väl komma en uppdatering snart.

granström:
AppStore kräver väl anslutning till bredband också ? AppStore är ju en del av iTunes och för att komma in på iTunes krävs alltid någon form av bredbandsuppkoppling. Du tänker kanske på att man kan använda de flesta (men inte alla) programmen utan WiFi när de väl är nedladdade ?

Ursprungligen av KaRo:

granström:
AppStore kräver väl anslutning till bredband också ? AppStore är ju en del av iTunes och för att komma in på iTunes krävs alltid någon form av bredbandsuppkoppling. Du tänker kanske på att man kan använda de flesta (men inte alla) programmen utan WiFi när de väl är nedladdade ?

Menar såklart Appstore i iPhonen den går utmärkt att använda även med 3G/EDGE

1
Bevaka tråden