Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes kunde inte uppdatera operatörsinställningarna

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Uppdaterade iPhones mjukvara till 2.0.1 idag. Inga problem i sig. På slutet fick jag dock en fråga om att iTunes hade hittat nya operatörsinställingar som den ville installera.

När jag bekräftade att jag ville uppdatera fick jag nedanstående felmeddelande.
Någon som varit med om samma sak och vet mer om det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 13:30

Hej!

Fick precis samma problem!
Mitt nummer hade porterats klart natten till idag. Kan vara något som har med det att göra, vad vet jag. Men om du också har fått problemet hmhm

Sjukt!

Om man kollar i uppdateringstråden så verkar detta vara "normalt".
Även jag fick felmeddelandet, men telefonen verkar fungera att ringa med så..

Man kan ju undra vad det beror på dock.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 13:46

Typiskt!
Jag har erfarit att de inte går att ringa till telefonen, men det kan ha att göra med en portering som skulle blivit klar inatt.

Skrev om saken här: Problem med operatörsinställningarna efter 2.0.1

Senast redigerat 2008-08-05 15:33

vad gör dessa operatörsinställningar?

Jag har råkat ut för samma men det verkar som sagt inte vara några problem, varken att ta emot samtal eller ringa.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-08-05 16:43

Jag fick också samma problem (med opeatörsinställningsfelet). En kompis som gjorde uppdateringen (till 2.0.1) nu under eftermiddagen fick inte problemet. Jag fick det dock fortfarande när jag satte i iPhonen i iTunes igen nu. Verkar ju lite skumt att Telia skulle fått ut uppdateringarna men bara delvis.... men det kanske är så det funkar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 17:30

Har provat med en återställning nu. Det verkar fungera.

Problem med operatörsinställningarna efter 2.0.1 [uppdaterat]

Ursprungligen av butabi:

Har provat med en återställning nu. Det verkar fungera.

Problem med operatörsinställningarna efter 2.0.1 [uppdaterat]

Får du inte upp fel-meddelandet längre när du synkar telefonen i iTunes ?

//everlast

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-05 18:27

Jo, först efter en synk till... fanken

Ursprungligen av butabi:

Jo, först efter en synk till... fanken

misstänkte det...

//Everlast

Fasen då, jag som började återställa min haha.
iTunes beter sig lite lustigt nu efter jag återställt den från en backup. Den frågar en gång till om jag vill återställa eller ställa in som ny efteråt.. Och när jag valde ställ in som ny (andra gången) så kom det upp en fråga om jag ville installera iTunes helper som måste vara installerat för att iPhone ska funka... Mig veterligen har jag alltid haft iTunes helper
Nåväl, får se om det går igång som det skall.

telias förklaring

Hej
Telias förklaring är att deras server försöker skicka inställningar till alla telia-abbonenter (sim-kort). Det gäller då WAP och MMS. Eftersom dessa inte gäller/är aktuella för iPhone så blir det "fel".

/rolf

Jag ringde till Telia i förmiddags för att höra lite angående felmeddelandet. Då sa dom att dom höll på att jobba med problemet.

Nu ringde jag dit igen för att höra hur det går för dom. Och gissa vad... har pratat med 2 olika personer på supporten, och ingen visste ngt om problemet. Den ena utav dom visste inte ens att det hade släppts en ny uppdatering till iPhonen...

Jag börjar verkligen undra vad det är för fullständigt värdelösa idioter som jobbar på Telia supporten ?!

//Everlast

Hittade det här från Apples Support=
Guide to updating to 2.0.1
Låter änna krångligt...:tveksam:

Här är flera diskussioner från idag ang firmware 2.0.1
Apple - Support - Discussions - iPhone Hardware

Nytt försök att få med Guiden=
Apple - Support - Discussions - Guide to updating to 2.0.1 ...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-06 08:29

Efter uppdateringen till 2.0.1 får jag oxå detta meddelande jämt o ständigt.


Ursprungligen av everlast:

Jag ringde till Telia i förmiddags för att höra lite angående felmeddelandet. Då sa dom att dom höll på att jobba med problemet. Nu ringde jag dit igen för att höra hur det går för dom. Och gissa vad... har pratat med 2 olika personer på supporten, och ingen visste ngt om problemet. Den ena utav dom visste inte ens att det hade släppts en ny uppdatering till iPhonen...

Jag börjar verkligen undra vad det är för fullständigt värdelösa idioter som jobbar på Telia supporten ?! //Everlast

Eftersom felet uppstod med uppdateringen till 2.0.1 så är det med största sannolikhet ett Apple-problem.

Telia är helt utlämnade till den info som dom får eller ska vi säga inte_får från Apple, så om Telia har dålig iPhone-koll så beror det på att Apple inte gett Telia det material de behöver. Jag har själv jobbat för ett stort världsomspännande Amerikanskt IT-företag, så jag vet hur mycket de överlag "bryr sig" om Europeiska slutkunder efter att de väl fått sålt en produkt.

En helt annan sak jag kan tipsa om är att iTunes/iPhone ibland när man väljer "Överför Inköp Från [Användarens] iPhone" inte får med sig alla applikationer.
Så man får ibland köra denna överföring 2-3 ggr för att den ska få med allt.

Sen retar jag mig på att iTunes typ 1-2 ggr/min envisas med att ploppa upp överst bland fönster. Har hänt mig ett par gånger nu att iPhone-synkroniseringar/uppdateringar/överföringar avbrytits för att jag suttit och t.ex. skrivit i Word, notepad, IE, Firefox eller whatever samtidigt:(

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-06 11:09
Ursprungligen av everlast:

Problemet verkar vara fixat....
Nu kommer ej rutan upp när man skall synka sin telefon


//Everlast

Samma här.
Fick synca den 2 gånger så försvann felmeddelandet.

Ursprungligen av DanneE:

Samma här.
Fick synca den 2 gånger så försvann felmeddelandet.

Jag har fortfarande kvar felmeddelandet. Är det inte så för dom flesta?

Förresten DanneE, vart citerade du detta ifrån?

Ursprungligen av everlast:

Problemet verkar vara fixat....
Nu kommer ej rutan upp när man skall synka sin telefon


//Everlast

får samma felmedelande varje gång jag syncar nu.. men telefonen funkar bra annars

en gång till...

exakt vad gör operatörsinställningarna?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-10 12:20

Fick frågan om uppdatering av operatörsinställningarna i dag. Uppdateringen fungerade felfritt.

Nu är det irriterande felmeddelandet borta!

Jag stängde utav telefonen för att sedan starta den igen och vid synkning med iTunes kommer det inte upp något meddelande om att det finns uppdaterade operatörsinställningar.

När jag tänker efter är det så att jag inte startat om telefonen efter uppdateringen till 2.0.1...

ozone, testade precis det du beskriver och det funkade INTE, felmeddelandet kvarstår. Verkar som om MÅNGA har detta problem. Konstigt att det inte dykt upp nån lösning, har inte hittat nån på discussions.apple.com eller modmyifone eller hackint0sh...

Ursprungligen av svantet:

ozone, testade precis det du beskriver och det funkade INTE, felmeddelandet kvarstår. Verkar som om MÅNGA har detta problem. Konstigt att det inte dykt upp nån lösning, har inte hittat nån på discussions.apple.com eller modmyifone eller hackint0sh...

Jag startade om den när den var synlig i iTunes, en helt vanlig avstängning med den röda slide knappen... sen kom det aldrig någon mer fråga om uppdateringen.

Märkligt, jag har synkat mot iTunes varje dag (ibland flera ggr) sedan 2.0.1 kom och alltid fått upp felmeddelandet. Tills idag då, gjorde jag nått annat också...?
Jo, jag dubbelkollade efter uppdateringar under iTunes --> Leta efter uppdateringar...

Thats it!

Hej,

Verkar finnas nya operatörsinställningar för nedladdning igen. Men som förra gången för ca 1 månad sedan så misslyckas uppdateringen, och en felkod dyker upp i rutan.
Varför blir det så här ?

Någon som har lyckats få ner dom senaste inställningarna ?

//E

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-11 14:38
Ursprungligen av everlast:

Hej,

Verkar finnas nya operatörsinställningar för nedladdning igen. Men som förra gången för ca 1 månad sedan så misslyckas uppdateringen, och en felkod dyker upp i rutan.
Varför blir det så här ?

Någon som har lyckats få ner dom senaste inställningarna ?

//E

Jag fick inget felmeddelande.... men vad som har ändrats har jag ingen aning om.

Ny uppdatering av operatörsinställningar finns nu

Synkade idag min iPhone med iTunes 8, och då fick jag upp en ruta att det finns nya operatörsinställningar att ladda ner.

Men det misslyckas hela tiden. Kommer upp en ruta med ett felmeddelande och en felkod.

Någon som lyckats ladda ner dom nya inställningarna ?

//E

Detta gäller ju den gamla uppdateringen, det kom ju ut en ny igår...

//E

Rubriken i den tråden lyder "iTunes kunde inte uppdatera operatörsinställningarna". Som jag ser det är det inga som helst problem att fylla på med info den tråden att det även gäller den senaste uppdateringen.

Men vad vet jag, det är upp till moderatorerna att avgöra.

Bevaka tråden