Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag fick en lite buzz av min iPhone

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-08-06 12:55

EFtersom att jag tycker att det är sjukt irriterande att behöva dra ut sladden ut vägguttaget ochg koppla in den i datorn för att synca telefonen brukar jag använda min ipod sladd till datorn. Det funkar fint att synca och allt går bra, tills imorse.. Jag kopplade in luren, tänkte synca över en film, min kompis ringer mig, och... Gissa vad..

Jag fick alltså en stöt av min telefon Inte det skönaste jag har varit med om men iallafall. Telefonen funkar fint, verkar inte ha några fel, och när jag kopplar in den med den vanliga iphone sladden så ger den inga stötar, bara med ipod sladden.

Jag vet inte riktigt om jag ska ta in den till Telia eller apple center för att kolla att luren är okej, vad tycker ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 12:57

Jag kör med en gammal vanlig iPod-sladd när jag sitter på jobbdatorn. Och det funkar kanon. Inga stötar eller något sånt.

har aldrig hänt mig. jag använder 1 iPod sladdar och en iPhone sladd.

En iPod mini och en classic sladd. Båda funkar hur bra som helst.

Det är dock "Docken" jag tycker kan ge ifrån sig stötar jag buzzar lite märkligt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-06 12:59

Har en gammal iPod sladd till iPhonen (Gen 1) när jag är på jobbet som nu, inga problem. Din sladd eller telefon måste vara defekt?

  • Medlem
  • 2008-08-06 13:09
Ursprungligen av kainen:

Har en gammal iPod sladd till iPhonen (Gen 1) när jag är på jobbet som nu, inga problem. Din sladd eller telefon måste vara defekt?

Isåfall, eftersom att det funkar fint med iphone sladden, borde ju det vara fel på ipod sladden. Det är föresten en ipod nano g1 sladd.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-06 13:03

Jag använder också ipod-sladdar, fungerar utmärkt. Tom min gamla billaddare till iPod 3G funkar.

  • Medlem
  • 2008-08-06 13:08

Jo det har funkat perfekt för mig med, med ipod sladden alltså. Men nu imorse kände jag av stötar, har aldrig hänt innan, trodde också att alltf unkade fint.

Bara en varning till alla som gör som jag gjorde.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-06 13:12

Var det verkligen en stöt du fick? kan det inte bara varit så att du kände ett mindre surr i fingrarna när du tog på telefonen?
Det blir så om du laddar den i ett ojordat uttag.

Har du heltäckningsmatta av ull hemma?

Har använt alla möjliga gamla iPod-sladdar, fungerar klockrent. Så rådet i rubriken gäller INTE, något annat måste ha spelat in i detta speciella fall.

Haha, jag har inte vågat använda iPod-sladdar än, men då är det väl safe att börja, antar jag.

Blandar med iPod sladdar även jag, och har klarat mig helt utan problem.
Känns som en isolerad händelse som beror på något annat.
Uppstår problemet om du kopplar in din iPod sladd i din iPhone adapter till väggen?

  • Medlem
  • 2008-08-06 19:35
Ursprungligen av Marcus_R:

Blandar med iPod sladdar även jag, och har klarat mig helt utan problem.
Känns som en isolerad händelse som beror på något annat.
Uppstår problemet om du kopplar in din iPod sladd i din iPhone adapter till väggen?

Nej detta händer alltså när jag kopplar in i datorn med ipod sladden, inte om jag kopplar med iphone sladden till datorn.

I vägguttaget har jag inte ens vågat testa

  • Medlem
  • 2008-08-06 19:34

haha, nej jag har inte heltäckningsmatta av ull, och faktiskt nu när ni säger det, det var inte som en stöt, utan mer som ett "buzz"

Ganska svårt å förklara men, ni vet säkert om att det finns hundratals leksaker som är menade att ge folk "stötar" t.ex. fakepennor. Ungefär en sån stöt var det, det gjorde inte ont precis, var bara obehagligt

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-08-06 19:46

Jag har en gammal kombinerad Firewire/USB-iPodsladd som jag använder..
Firewiredelen stöds inte av iPhonen men USB-delen fungerar utan anmärkning.

  • Medlem
  • 2008-08-06 20:13

Men det är väll förmodligen min iPodsladd som har damp..

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-06 21:02

Var med om nåt liknande för några månader sen. Men då har jag för mig om att jag hade foten på ett element, så jag jordade på nåt fult sätt.

Jag har kört på
Original
Nano 3G-sladd
Ipod G1 sladd
Org. Volvosladd (instalation för Ipod i bilen)
Firewire 3rd party

Och alla funkar finfint utan att man får sig en kyss

  • Medlem
  • 2008-08-08 16:59

Jaehapps.. Någon som har nån idé?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 17:09

Skrota sladden. Det kostar inte många kronor att köpa en ny.
Se även till att alla kablar sitter i jordade uttag.

  • Medlem
  • 2008-08-09 12:43

Haha, vem ändrade rubriken till något som låter lika allvarligt som om en tre åring har fått en sticka i handen

1
Bevaka tråden