Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sweet ride: Airbus A380 till Förenade Arabemiraten

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såg denna bloggpost (via bloggen kottke.org :: home of fine hypertext products )

Det är ett nytt flygplan för en ny flyglinje som man har applicerat massa bling bling på:
Telstar Logistics: Flight Report: Airborne in an Emirates A380 at SFO

Kul saker:
* Dusch ombord!
* Väldigt tyst ombord (video på siten)
* Tre kameror på utsidan av planet, nosen, stjärten och buken (rakt ner) och man kan välja vilken man vill titta på (se filmer av start och landning på siten)
* Mycket underhållning ombord i TV-apparater/TV-spel/Email mm i varje säte.
* En bar på övre däck.
* Första klass har tom egna kupeer, med egen bar.

I slutet av artikeln finns en länk till massa flera bilder.

Jag vill åka med den där, men vet inte vad jag skall göra i Dubai, men jag är kreativ så jag kan nog hitta på något.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-08-08 15:34

Aftonbladet har också lite bilder man kan titta på.
Världens lyxigaste plan Emirates Airbus 380 | Resa | Aftonbladet

Singapore Airlines har redan fem stycken - dom fick sin första för nio månader sen

Flyger på sträckorna SIN-LHR, SIN-SYD, SIN-NRT och SIN-PEK för tillfället.
Du kan flyga A380 från London till Sydney och hälsa på mig med andra ord!

Läs mer här:
http://www.singaporeair.com/saa/en_UK/content/exp/A380/cabin_experience.jsp??v=451975606&

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 02:52

Såg en A380 flyga runt en runda på Farnborough för någon vecka sen och måste säga att jag verkligen är imponerad av hur tyst det är, även när man är precis bakom motorerna vid start (nu var planet iofs tomt när det lyfte). ?

En liten grej som jag retar mig på dock är att the fin and tailplane (glömt bort vad det heter på svenska! ) är ovanligt stora, så när man ser flygplanet på avstånd ser det lite konstigt ut. På något sätt gör det att flygplanet ser mindre ut än vad det egentligen är och det blir inte bättre av att flygplanskroppen är mycket tjockare för sin längd än liknande flygplan.

Men nog är det ett trevligt plan alltid

1
Bevaka tråden