Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strul att ta emot mail iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 19:14

Om min nya fina nalle ligger hemma ostört så tar den i regel emot mail precis som den ska. Om jag däremot ger mig ut så den hoppar mellan nätverk och i synnerhet om 3G är påslaget så måste jag i princip alltid starta om apparaten. Den slutar helt enkelt hämta mail. Den står och snurrar på ansluter och sen händer inget mer. Direkt när jag startat om den så plingar det till. Allra värst är det när jag växlar mellan Wifi och mobilnät, men även växling mellan edge och 3G stökar till systemet. Detta inträffar både på pop och imap, men inga andra nätverksfunktioner påverkas. Jag kan alltså fortsätta surfa på nallen.

Ärligt talat börjar det kännas lite småruttet. Idag har jag startat om den två ggr hittills och detta en gång då den bara legat på kontorets skrivbord och varit uppkopplad med edge.

Är det någon som känner till om detta är en känd bugg eller om jag kommer tvingas lämna in apparaten för att möta ett ovisst öde och jag vara utan min nalle i en obestämbar tid?

Du säger ju ingenting om hur lång tid den "snurrar" och vad du ger den för tid innan du startar om den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 20:49

Tja, allt från några minuter till några timmar vilket borde räcka även för den mest inbitne optimisten. Just den delen är så pass uttömd att jag inte fann någon direkt anledning att gå in på den. Det blev heller inte någon förändring efter uppgradering till senaste firmware.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-08-12 20:52

Kan du surfa när den "snurrar"? Du har inte angett fast DNS, som inte kan nås utifrån...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 21:45

"Detta inträffar både på pop och imap, men inga andra nätverksfunktioner påverkas. Jag kan alltså fortsätta surfa på nallen."
Inget pill med DNS.

Samma sak händer hela tiden för mig med. En omstart av luren löser problemet men det känns inte riktigt bra.

Här med.
Kan ta allt från 3 minuter till 10 för att ansluta och sen lite tid till för att checka inboxen.
Det är frustrerande faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-14 07:51

Hmmmm, Apple kanske byggt in en automatisk nuärdulediglillevänochskakopplabortjobbetfunktion som gör mailhämtningen outhärdligt seg utanför kontorstid, men en bugg har gjort att funktionen bara fungerar efter kalifornientid
Allt för att vi okunniga användare ska vara trygga i denna hemska värld på precis samma sätt som att Apple i Appstore ska kunna kontrollera allt vi har på våra små nallar.

1
Bevaka tråden