Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Irriterande problem med Iphonen - vad göra?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min fråga gäller Appstore på själva telefonen. När jag försöker uppdatera program (just nu har jag tre stycken uppdateringar som väntar på mig) så kommer det upp en text: The item is currently being modified. Please try again later. <-- så har det varit för mig nästan två veckor nu. Men när jag uppdaterade via Itunes på datorn, innan formatering, gick det galant - använder samma Itunes-konto. Vad göra åt saken?

Ganska ny på Mac så någon "elit" är jag knappast så "take it or leave it".

Lösenord ? Det är väl samma lösenord som du använder när du startat och ska in på ditt administratörskonto ? Det skriver jag in titt som tätt när det jag gör någon ändring eller installerar något el dyl.

Uppdatering ? Det har nog varit högtryck när det gäller alla uppdateringar för appsen. Haft lite småstrul själv. Tycker du ska avvakta. Sen tror jag kanske det korrigeras automatiskt när du ansluter din iPhone nästa gång till iTunes.

Oopps ! Var försvann din första fråga ? Eller har jag svarat i fel tråd ?

Om du själv har tagit bort en lösenordsfråga; gör inte det. Har förstått att det är bra att alla frågor ska stå kvar om någon annan har liknande problem. Stavfel och dyl kan man förstås gå in och ändra.

Ursprungligen av KaRo:

Oopps ! Var försvann din första fråga ? Eller har jag svarat i fel tråd ?

Om du själv har tagit bort en lösenordsfråga; gör inte det. Har förstått att det är bra att alla frågor ska stå kvar om någon annan har liknande problem. Stavfel och dyl kan man förstås gå in och ändra.

Alltså.. det löste sig. Jag lyckades komma in, men jag vet inte hur jag gjorde, men in kom jag. Men nu är det ett annat problem som spökar. Programmen jag hade sedan tidigare på Iphonen finns ju kvar på Iphonen, men inte på datorn. Och när jag skall synka över programmen så gå det inte. Det dyker upp en ruta som talar om för mig att jag inte kan synka över programmen för att datorn inte är auktoriserad att göra det. Konstigt.

Någon som kan berätta vart jag har hittar Auktoriserade datore under Affär i Itunes? Tydligen skall jag kunna lägga till min dator där.

edit: hittade under inställningar där det står Computer Authorizations: One machin is autohorized to play music purchades with this account. Hur ändrar jag detta?

Precis som du skriver kan du auktorisera din dator genom att gå in på iTunes, klicka på Affär i översta raden och sedan bara påAuktorisera dator. Du behöver alltså inte logga in på ditt konto först el dyl. Du kan auktorisera upp till fem datorer för ditt konto. Det betyder att du kan handla på ditt konto på upp till fem olika datorer.

Ursprungligen av KaRo:

Precis som du skriver kan du auktorisera din dator genom att gå in på iTunes, klicka på Affär i översta raden och sedan bara påAuktorisera dator. Du behöver alltså inte logga in på ditt konto först el dyl. Du kan auktorisera upp till fem datorer för ditt konto. Det betyder att du kan handla på ditt konto på upp till fem olika datorer.

Oj, hittade jag det. Tack!

Sista problem som jag, verkligen många problem idag för mig, och samtliga rör Itunes. Huga. jag menar... varför står det att jag har uppdateringar i Appstore på telefonen, men inte i Itunes på datorn? jag VET att det finns uppdateringar tillgängliga, men detta syns bara på Appstore i Iphonen, som jag inte kommer åt. Snacka om konstigt system. Appstore, samt Itunes på burken, borde ju synka mot en och samma server gällande tillgängligheten av uppdateringar, men tydligen inte.

Och någon som har tips på hur jag får tillbaka musiken jag har på Iphonen, till min dator?

Senast redigerat 2008-08-13 16:03

Ang föra över från iPhone till dator så har jag hittade det här i trådarna. Antar att du menar musik som inte är köpt på iTunes för den finns ju redan där.
Har inte prövat dessa program själv ➽

iPod Copy Expert - Copy from iPod to computer, import to iTunes
DiskAid - Transfer Files betwen your Computer and your iPhone or iPod Touch. Disk Mode for your iPhone and iPod Touch.

Ang uppdateringar har jag också märkt att det står olika antal uppdateringar i iTunes jämfört på min iPodTouch. Har bara låtit det vara så.

1
Bevaka tråden