Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har använt programet Teleport ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis laddat ner programet teleport, Visst den kostade lite, men, den var värt var enda krona, för att man kan koppla upp sig vart man än befinner sig till sin dator från din iphone.


Men, Jag tänkte fråga någon som kan lite om det här, Varför bilden bara blir svart när jag försöker se en film via teleport ?

vilket program använder du när du ska se film ?
de e fullständigt omöjligt att se film.. de blir mer som slide-show
iphone/ipod har ju inte N-standarden i wifi...

jag personligen älskar programmet .. som du sa .. de kostar lite .. men ja använder det som mus eller om ja sitter i ett annat rum.. kör msn .. å sånt

håller med, ett grymt program helt enkelt, synd att man inte kan se film också...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-21 16:33

På vilket sätt är Teleport värt pengarna om man jämför med gratis-appen VNC-lite?

Vad vinner man?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 17:15
Ursprungligen av Kasaen:

På vilket sätt är Teleport värt pengarna om man jämför med gratis-appen VNC-lite?

Vad vinner man?

Bla snyggare interface mindre hackigt än vnc-lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 17:14
Ursprungligen av Lionhart:

Har precis laddat ner programet teleport, Visst den kostade lite, men, den var värt var enda krona, för att man kan koppla upp sig vart man än befinner sig till sin dator från din iphone.


Men, Jag tänkte fråga någon som kan lite om det här, Varför bilden bara blir svart när jag försöker se en film via teleport ?

Koppla upp vart man än befinner sig? jag kan bara koppla upp mig när jag befinner mig i mitt eget nätverk. Skulle dock vilja koppla upp vart jag än är.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-08-21 18:06
Ursprungligen av Laroche:

Koppla upp vart man än befinner sig? jag kan bara koppla upp mig när jag befinner mig i mitt eget nätverk. Skulle dock vilja koppla upp vart jag än är.

En Dyndns-tjänst och lite portforwarding i din router löser biffen.

Det går att koppla up sig vart man än befinner sig, har testat hemma, ute på stan, hemma hos kompisar osv....... Grymt program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-21 21:05

Vilka inställningar har ni då?

det finns sånna inställningar ja tror man gör på installerings programet, så kan man välja om man vill kunna koppa up sig vart man än befinner sig.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-09 14:47

Har precis skaffat programet, men har lite problem med att mediaknapparna som finns på bild i app store (Paus,Play,Stop,Mute etc) Hur får jag upp dessa? fungerar knappsatsen till vilken Mediaspelare som hellst? Skulle va grymt användbart om de fungerar till VLC

1
Bevaka tråden