Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simkorts läsaren är trasig, vad göra ?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-08-26 14:51

Hejsan, köpte en iPhone 3G begangnad och tyärr hade annonsören "glömt" att skriva att sim-kort läsaren var sönder så kan inte stoppa in något simkort i den och med andra ord inte aktivera den.. Finns det något sätt som till möjlig gör att man inte behöver ha ett sim kort för att låsa upp telefonen ? Eller änn bättre vet ni var man kan få telefonen lagad ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 15:12

reklamera till säljaren

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-08-26 15:31

Tror inte det går om jag ska vara ärlig..=/

  • Medlem
  • 2008-08-26 15:33
Ursprungligen av edika:

Hejsan, köpte en iPhone 3G begangnad och tyärr hade annonsören "glömt" att skriva att sim-kort läsaren var sönder så kan inte stoppa in något simkort i den och med andra ord inte aktivera den.. Finns det något sätt som till möjlig gör att man inte behöver ha ett sim kort för att låsa upp telefonen ? Eller änn bättre vet ni var man kan få telefonen lagad ?

Vad menar du? Du måste ju ha ett SIM-kort i telefonen för att kunna ringa oavsett vad

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-08-26 15:48
Ursprungligen av bbus:

Vad menar du? Du måste ju ha ett SIM-kort i telefonen för att kunna ringa oavsett vad

Jo det vet jag tänkte använda iphonen som en ipod med kamera och GPS

  • Medlem
  • 2008-08-26 16:04
Ursprungligen av edika:

Jo det vet jag tänkte använda iphonen som en ipod med kamera och GPS

Hmm... Vet inte om GPSen funkar utan telefondelen eftersom den använder "Assisted mode" vilket innebär att den hämtar ner satellitpositionerna via internet för snabbare positionering

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 15:35

"Om du får problem med varan efter ett privatköp och inte kan komma överens med säljaren, kan du vända dig till tingsrätten för att få tvisten löst."

Konsumentverket/KO - Privatköp

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 15:45
Ursprungligen av edika:

Hejsan, köpte en iPhone 3G begangnad och tyärr hade annonsören "glömt" att skriva att sim-kort läsaren var sönder så kan inte stoppa in något simkort i den

Dum fråga, men hur vet du att läsaren är sönder? På vilket sätt är den sönder, går den inte att öppna eller går det att sätta dit ett kort men telefonen läser det inte? Vilket felmeddelande får du i så fall?

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-08-26 15:58
Ursprungligen av rhesus:

Dum fråga, men hur vet du att läsaren är sönder? På vilket sätt är den sönder, går den inte att öppna eller går det att sätta dit ett kort men telefonen läser det inte? Vilket felmeddelande får du i så fall?

Då jag sätter in ett sim kort så står det fortfarande att jag behöver sätta in ett telefon kort fast jag som sagt redan satt in ett kort...

Ursprungligen av edika:

Då jag sätter in ett sim kort så står det fortfarande att jag behöver sätta in ett telefon kort fast jag som sagt redan satt in ett kort...

Har du ett Telia-simkort?
Fixa ett av en kompis annars(måste väl var 3G-sim).
Följ gör sedan en jailbreak och aktivering med WinPwn eller Pwnage Tool.
Kan funka.

Ursprungligen av edika:

Då jag sätter in ett sim kort så står det fortfarande att jag behöver sätta in ett telefon kort fast jag som sagt redan satt in ett kort...

Jag kan starta min telefon utan simkort. Det är bara att trycka bort varningen om att jag inte har något simkort. iPoden fungerar som den ska. Givetvis så kan inte GPS:en ladda ner några kartor så den blir en aning begränsad om jag uttrycker mig som så...(dvs: den fungerar inte alls:cool:)

Men ärligt talat... vore det inte bättre att skaffa en iPod Touch för det som du har tänkt dig? Det finns bättre kameror att skaffa och även om den är trevligare än sitt rykte så...

  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-08-27 15:54

Fick tyvärr inte med något kvitto

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 17:50
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kan starta min telefon utan simkort. Det är bara att trycka bort varningen om att jag inte har något simkort. iPoden fungerar som den ska. Givetvis så kan inte GPS:en ladda ner några kartor så den blir en aning begränsad om jag uttrycker mig som så...(dvs: den fungerar inte alls:cool:)

Men ärligt talat... vore det inte bättre att skaffa en iPod Touch för det som du har tänkt dig? Det finns bättre kameror att skaffa och även om den är trevligare än sitt rykte så...

Du måste ju dock aktivera den först innan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 16:54

Du kan ju inte aktivera den utan simkort tror jag så du får reklamera den mot säljaren.

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-08-26 18:58

Eftersom det är en iPhone 3G så är det ju fortfarande garanti, Apple ger 1 år. Bara att lämna in och få fixad, så kan du använda telefondelen också när och om du känner för det.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-26 21:45
Ursprungligen av Priest:

Eftersom det är en iPhone 3G så är det ju fortfarande garanti, Apple ger 1 år. Bara att lämna in och få fixad, så kan du använda telefondelen också när och om du känner för det.

JObbigt om säljaren köpt den i Italien bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 01:27

Hallå Hallå Hallå ???

Beggad 3G? Det är skitenkelt - garantin går ALLTID med varan - INTE med ägaren. Det är bara att ta tillbaks den till Telia....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-27 17:48
Ursprungligen av sways:

Hallå Hallå Hallå ???

Beggad 3G? Det är skitenkelt - garantin går ALLTID med varan - INTE med ägaren. Det är bara att ta tillbaks den till Telia....

Står ingenstans att han köpte den av Telia.

1
Bevaka tråden