Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone bangar i kameradelen

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Någon mer som råkat ut för att kameran i iPhone inte fungerar? Den startar upp men lägger av efter ett par sekunder utan att någon "sökarbild" kommer upp på displayen.

Jag hade först problem med att bildbiblioteket inte funkade. Detta efter att jag lagt in ca 600 bilder, ett par gig låtar och att jag installerat fyra fem tredjepartsprogram. iPhone var därmed lite mer än halvfull när den började krångla.
Försökte lösa det med omstarter o.s.v. Det slutade med att jag gjorde en ominstallation av systemet och att jag stoppade in lite färre bilder (ca 200), lite färre låtar och fick en sammanlagd datamängd på något mindre än halva iPhones kapacitet.
Då fungerade bildvisningen perfekt igen. Men sedan la kameran av!

Man kan ju inte hålla på att ominstallera stup i kvarten för att ett eller annat program bangar tycker jag. Särskilt inte om det, som i det här fallet, handlar om Apples egna program! Någon som har någon idé om vad det handlar om och framför allt: Hur man gör något åt det?
Hälsningar Håkan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-29 17:15

Köp en Nokia. Jag köper din trasiga iPhone för några hundra plus frakt.

Försäljning

Fint Konrad!
Men innan jag lägger den på brevlådan skulle det vara intressant att få reda på hur du tänker göra för att få kameran att funka? Eller har du ingen användning för den funktionen? Är det OK med 300 föresten?
Håkan

3 bilder eller färre?

Har samma problem med min iPhone 3G ver. 2.0.2

Har kommmit fram till det att om jag har färre bilder än 3 st i "kamera rulle" på telefonen så funkar ej kameran eller bildbiblioteket!

Tömmer jag kameran på bilder och tar ett eller två kort då blir det samma igen???:mad:

Men tar jag typ 3- 4 eller fler då funkar allt som vanligt "very strange" och irriterande.
provade med att återställa telefonen första 2 ggr det hände men det hjälpte ej.:mad:

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-31 13:33

Så skall det inte vara, lämna in telefonen till telia applemagic. Samma för dig HåkanO (om du har en 3G lur)

Edit: Konrad: Tänk på språket i dina inlägg.

Mjukvaran

Nä det förstår jag ju att så ska det inte vara, men det måste ju vara en bugg elller hur?

För det finns ju ingen mekanik i telefonen eller HD det är ju bara ett flaschminne, för det finns ju ingen mekanisk knapp till kameran ens!:mad:

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 19:29
Ursprungligen av kainen:

Edit: Konrad: Tänk på språket i dina inlägg.

Vad menar du?

1
Bevaka tråden