Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara ananas efter QuickPwn.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

TJena
Har försökt mig på att jailbreaka min iPhone 3G och det gick vägen efter ett tag. Allt funkade som vanligt i ca 20 minuter sen så blev skärmen svart och enda som finns på den är nu en ananas.

När jag kopplar in den i datorn så känner inte iTunes igen den utan jag får ett felmeddelande. Jag har försökt med att stänga av den och sätta på den genom att hålla inne Power+Home knappen tills den stängs av men kommer inte förbi ananas-skärmen.

Någon som vet något jag kan göra för att iaf återställa den och köra den obreakad?

Edit: Efter den har vait i "ananasläge" ett tag så vibrerar den 2 snabba gånger. Vad betyder det?

Tacksam för hjälp.
Mvh Cristian

Senast redigerat 2008-09-03 01:48

Jag råkade ut för liknande problem. Jag tror att du helt enkelt får försöka några gånger till för att få till recovery mode. Det var inte helt lätt att få till timingen.

--jalle

Jag kunde göra om det så många gånger jag ville. Bara att det fungerade ett litet tag efter det var klart och sen startade den om sig och fastnade vid ananasskärmen.
Nu har jag iaf tagit bort allt och återställt till normalt. Får bli så. Uppskattar den lite mer nu

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-11 18:04

Jag får samma problem...
Har en 2g iphone. Återställer till ren 2.0.2 och quickpawnar = allt fungerar.

Sen när jag ska köra restoren från gamla backupen så hänger den sig och det är bara ananasen som visas.
Måste då återställa och quickpawna igen för att telefonen ska funka.
Vill dock få in mina anteckningar och köpta program, nån som vet hur man kan göra?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-12 15:26

Fick till min telefon nu.:)

kolla här:

1
Bevaka tråden