Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När tror ni att upplåsningsprogram kommer till iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borgholm
  • 2008-09-05 14:30

Precis som rubriken lyder när tror ni upplåsnings programmen kommer till iPhone 3G ? Detta är alså en spekulations tråd.

Själv tycker jag att de borde komma ut relativt snart då de redan lyckats med iPhone och då torde det väl inte vara några större svårigheter med 3G eller ?

Mvh /Edika

Jag tror om nån timme!

Ang. 3G Firmware

Det är inte helt enkelt vad jag förstått hittar de inte någon bugg att utnyttja så måste de knäcka det krypterade cert. som skyddar firmware och det är inte helt enkelt.

  • Medlem
  • 2008-09-11 07:55

Jag ställde denna fråga i en annan tråd som stängdes, utan att svaret kommit fram:
Om jag står med en begagnad iPhone i handen; Hur vet jag om det är en jailbreakad eller en operatörsobunden (italienare) jag har i handen. Kan man titta på några inställningar, finns det något extra program synligt, eller ser man det på något annat sätt. Jag har ingen erfarenhet alls av jailbreakning.

Ursprungligen av McNuz:

... Hur vet jag om det är en jailbreakad eller en operatörsobunden (italienare) jag har i handen. ...

Eftersom 3G fn inte går att låsa upp ( = använda in ett icke-Telia kort ) med mjukvaru-upplåsning, är det bara att stoppa i ett Tre-kort. Går det att ringa, är den operatörsobunden. Går det inte, är det en jailbreakad telefon, men fortfarande låst till en viss operatör.

1
Bevaka tråden