Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Esi Esu 1808 ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-12 11:31

Någon som vet om detta ljudkort är bra/dåligt?
Det är ju billigt om man ser till antal in/ut och jag skulle verkligen behöva lite fler ingångar.

USB = endast spela in en kanal åt gången? Dvs inte full duplex...
Kollade lite på dom innan jag bestämde mig för Echo Audio. Men bra pris, helt klart!

Ursprungligen av Synapskollaps:

USB = endast spela in en kanal åt gången? Dvs inte full duplex...
Kollade lite på dom innan jag bestämde mig för Echo Audio. Men bra pris, helt klart!

Nu pratar du i nattmössan,
du kan spela in 18 spår och spela upp 8 spår på fysiska in- och utgångar på ESU 1808,
SAMTIDIGT.

ESU1808 stödjer för övrigt både USB 2.0 och USB 2 Xtreme som är ett rätt hårt hack som gör USB-protokollet ännu snabbar (jag vet, låter lite för bra för att vara sant, men det är så).

Full duplex är för övrigt att du kan spela in och spela upp samtidigt, det har nog alla ljudkort år 2008.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-12 13:04

Aha, sånt måste man tänkka på med ja,,, tog för givet att man kunde köra allt på en gång.

Ursprungligen av odlarn:

Aha, sånt måste man tänkka på med ja,,, tog för givet att man kunde köra allt på en gång.

Jo, men det kan man.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-09-12 13:10

Ah, tackar för info.

Mm började undra lite där. Har också kikat på det där å en polares vägnar, har lovat hjälpa till att "bygga hemstudio" som det heter o tänkte att ett såntdär måste ju va perfekt så slipper dom ha en mixer att irra bort sig på. Lagom med instrument och mikingångar etc.

  • Medlem
  • 2008-09-12 13:52

Full duplex?? Finns det överhuvudtaget något ljudkort som inte klarar det idag?

Det kanke inte kallas duplex, men jag hade fått för mig att man inte kan spela in på alla kanaler samtidigt... Därav mitt frågetecken i svaret.

F.ö. så pratar jag ALLTID i nattmössan!

Ok,

men som sagt,
du kan spela in 18 kanaler samtidigt med ESU1808,
vilket är rätt imponerande.

De flesta USB2.0-kort som har många in/ut kör 8/8.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-09-12 15:24

Oj, vilken GAS-attack jag fick...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-12 21:09

måste man ha en superdator för det här ljudkortet, eller?
funderar att spara ihop till ett, men vill gärna kunna använda det...

Intel Pentium Dual CPU T2390 1.87 GHz
2 Gb RAM

klarar ju minimum iaf, men funkar det?

  • Medlem
  • 2009-06-12 23:02

Det kräver en hel del av datorn. Med min gamla AMD Athlon 64 3200+ fick jag ställa upp latencyn rejält för att det skulle funka. Med min nya Intel Core 2 Quad Q6600 använder jag 64 samples buffer utan problem vilket är tillräckligt bra för mig. Hur snabb din dator är i förhållande till de jag har testat med har jag ingen aning om...

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-06-13 00:54

aha, men om jag bara ska spela in en massa kanaler och mixa i efterhand, utan pålägg, spelar ju latencyn ingen roll...

1
Bevaka tråden