Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule och lägre nätverkshastigheter

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har skaffat mig en Time Capsule. Den har ju en hastighet på 802.11n.
Tyvärr verkar det som om mottagningen går ned eller till och med försvinner då jag samtidigt använder mina äldre Airport Expressenheter. De med lägre hastighet.

En annan sak som händer är att om jag kör min MacBook för att sedan även starta min gamla Powerbook så händer samma sak. Mottagningen på MacBooken försvinner helt emellanåt och datorn söker nät hela tiden. På Powerbooken kan man jobba felfritt.

Vad beror allt detta på? Kan man göra någonting åt det? Måste jag köpa nytt nätverkskort till Powerbooken (finns det) och måste jag köpa nya uppgraderade Airport Expresser?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-14 13:06

Efter vad jag förstår så sänks hastigheten i trådlösa nätverk till den högsta gemensamma hastigheten av ingående komponenter. En lösning som jag har läst om är att ha två separata trådlösa nätverk. Ett för hög hastighet och ett för lägre. Idealet är förstås att uppgradera Airport Express och nätverkskortet i PowerBooken men det är ju en kostnadsfråga.
Joelß

1
Bevaka tråden