Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone obrukbar efter jailbreak med pwnage tool

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-14 13:06

Jag har använt pwnage tool sen 2.0 versionen och det har alltid funkat hyfsat. Telefonen blir lite mer instabil men det har iaf funkat. När 2.1 kom klickade jag bara på uppdatera och det fungerade hur bra som helst. Jag bestämde mig ändå för att jailbreaka med pwnage när den släpptes. Sagt och gjort. Vilket misstag. När jag skulle reboota telefonen så fastnade den och jag kunde inte se ngt annat än startlogon.

Så nu fick jag återställa den vilket är när jag stöter på nästa problem. Det går inte helt enkelt. Jag provade med att nedgradera iTunes till 7.7. Gick inte heller. Jag provade att skapa ett nytt konto för göra det, jag provade med olika tidigare fungerade ipsw-filer, jag provade med att bara klicka på återställa i itunes eller använda mig av officiella ipsw-filer osv. Ingenting funkar det kommer bara en massa error (1600 återkommer rätt ofta men jag har även fått 9 och 6).

Är det nån som vet en lösning så jag slipper köpa en ny telefon

Är tacksam för alla svar.

Var säker på att telefonen verkligen hamnar i DFU-mode, gjorde missen senast så den bara hamnade i recovery mode och fick enbart error (6) när jag försökte köra in custom 2.1. Men även i DFU-mode fick jag errors (1600), men jag kunde köra in officiella 2.1:an med iTunes 8.

Provade sedan QuickPwn 1.1 efter det telefonen var uppe och snurrade, och fick det att fungera.. till sist..

Har förstås en 3G, kanske inte är samma för dig..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-14 20:42

jag återställde till slut till 2.1 på ngt konstigt sätt och sen använde jag quickpwn och då funka det. Tack för ditt svar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-14 21:24

Hej. Har problem efter återställning. När telefonen skall kommma i gång (efter återställning och fortfarande kopplad till datorn) står den bara o stampar. Allt som syns är äpplet. Efter tag kommer den streckade cirkeln i gång o snurrar. Iphoto går i gång, namnet på telefonen syns under "enheter". Telefonen syns även som "normalt" i itunes. version 2.1. Längst upp står även "iphone-synkronisering är klar. OK att koppla från"
Varför vill min iphone inte komma i gång. Någon vänlig själ som kan komma med tips.
Edit: problemet visade sig vara att den avbröt återställning från tidigare backup. Fick ställa in telefonen som "ny" o nu funkar det.

Senast redigerat 2008-09-14 22:37

Skönt att det är igång, så tråkigt med en sån fin telefon som bara ligger obrukbar..

Hade samma problem som macmo och fick nöja mig med att skapa en ny "profil" i iTunes, lite tråkigt med alla sms osv., någon som vet vad som kan gått galet?

  • Medlem
  • Sotenäs
  • 2008-10-02 12:58

Får en fel rapport när jag har kommit in i DFU mode och då avbryts installtionen. Någon som vet varför?

Senast redigerat 2008-10-02 13:17
1
Bevaka tråden