Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Simkortsglapp i iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-16 17:29

Både igår och idag har jag råkat ut för att min iPhone 3G 2.1 har meddelat "inget sim". Första gången var det precis efter ett samtal, idag såg jag meddelandet när jag tog upp den ur fickan. Dvs jag har inte tappat eller gjort något konstigt med luren.

Jag har visserligen under perioden 25/8-5/9 bytt telefon rätt ofta då jag inte ville riskera luren under nollningen här på universitetet. Då märkte jag absolut inga problem och jag har alltid varit försiktig när jag tagit ur simkortet och använt Apples medföljande gem.

Är det någon mer som upplevt detta? Får se om det fortsätter, annars blir det väl ett nytt simkort till att börja med? För inte ska väl luren gå sönder av att få simkortet urplockat några gånger?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 11:52

Nej men det kan vara ett tillverkningsfel. Händer det ofta gå till Telia eller ring Apple.

//Rob

Testa tricket att lägga en liten papperslapp eller två på den sidan av simkortet som inte har kontakter så brukar det funka...

1
Bevaka tråden