Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS preview avstängning...hur?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta är säkert en skitlöjlig fråga....som är hur enkel som helst att lösa...men jag hittar fasiken inte var!!!

Vill stänga av så att man inte får en preview av inkommande sms direkt när man tänder upp skärmen då man fått ett sms. Var fasiken gör man detta?

På MacRomors forumet skrives det ju tydligt att man skall kunna ha "message preview" OFF!!

Denna text i tråden "iPhone 2.1 Update, new & undocumented features/fixes screenshots"
på MacRomors forumet skriver ju tydligt att man skall kunna ha "message preview" OFF!!

When recieving a text message, it used to display "Sender - Text Message" when the message preview was off, e.g "Pete - Text Message". After updating to 2.1, it now just displays "New Text Message".

Hjälp!!

//M

Edit:
Scrolla ner en bra bit för att läsa ovanstående

iPhone 2.1 Update, new & undocumented features/fixes screenshots (Updated constantly) - Mac Forums

Senast redigerat 2008-09-17 11:28
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-17 11:20

Länka gärna till orginaltråden eftersom du citerar därifrån så att det är enkelt att gå in och läsa vidare om man vill

Där ska finnas någon meny där du ställer in "lösenkod", och där finns den inställningen.

Typ, om telefonen legat oanvänd i 5 min så när du tänder skärmen så måste du slå in en kod. Det har inget med simlås att göra!

Jag vet iallafall att man kan stänga av förhandsvisningen om man har satt lösenord på telefonen.
Har aldrig provat det själv men det gör man i samma meny där man ställer in "lösenkod".

edit: Jonas hann före

Har lyckats hitta vidare läsning kring problemet....och just nu måste man ha lösenkodlås aktiverat för att kunna dölja "previewn"...*suck* Hoppas detta ändras i kommande uppdateringar!

iPhone Text Message Privacy: How to Turn off SMS Preview | Apple iPhone Review

Inställningar -> Allmänt -> Lösenkodslås -> SMS Förhandsvisning

Har inget behov av det själv, men verkar nästan som om du behöver ha lösenkoden på att för att använda funktionen. Men testa gärna och återkom om det verkligen är ett måste

Edit: Något sent svar

jag här gjorts så här att jag satte lösen som aktivt och satte tiden till 4 timmar. Det innebär för min del att jag bara behöver slå in lösen. På morgonen och kanske 1 gång under dagen.
Det kan i alla fall jag leva med. Tror det är nytt på fw 2.1 att man kan ställa tiden.

Ursprungligen av marc1301:

jag här gjorts så här att jag satte lösen som aktivt och satte tiden till 4 timmar. Det innebär för min del att jag bara behöver slå in lösen. På morgonen och kanske 1 gång under dagen.
Det kan i alla fall jag leva med. Tror det är nytt på fw 2.1 att man kan ställa tiden.

Precis så blev det för mig också. Smidigaste sättet att komma runt vad jag tycker är en dum begränsning. Varför inte ha möjlighet att ta bort sms aviseringen även utan låset? Men men...även solen har fläckar!

  • Medlem
  • Falköping
  • 2008-09-18 21:45

hej..

jag stängde av sms aviseringen...men ändå så ser jag hela sms:et när jag får ett!!
nån mer som har samma problem??

mvh dragan

Ursprungligen av dalan1:

hej..

jag stängde av sms aviseringen...men ändå så ser jag hela sms:et när jag får ett!!
nån mer som har samma problem??

mvh dragan

Har du startar om luren efter du ändrade inställningen? För mig började det inte funka förrän efter en omstart.

Problemet kvarstår dock i en helt annan form efter att man har aktiverat det.

"SMS Preview" verkar endast gälla om telefonen är låst. Om man däremot sitter och använder den så kommer det fortfarande en preview när ett nytt sms kommer in. Några idéer om hur man faktiskt får borta det "helt" även när telefonen används?

Noteringen om sms stör inte så mycket. Men det ärsynd om själva texten måste dyka upp samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 10:11

Finns flera lösningar för att blockera SMS pop up för JB lur

gratis:

http://www.pyslforiphone.com/site/Pysl/Pysl_%28Protect_Your_Secret_Life%29.html

Pysl är en app. Skulle behöva mer info om inställningarna dock.

Ursprungligen av jonasolof:

Finns flera lösningar för att blockera SMS pop up för JB lur

gratis:

http://www.pyslforiphone.com/site/Pysl/Pysl_%28Protect_Your_Secret_Life%29.html

Pysl är en app. Skulle behöva mer info om inställningarna dock.

Fast är inte den applikationen bara aktuell om man har jailbreakat sin telefon?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 13:15
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Fast är inte den applikationen bara aktuell om man har jailbreakat sin telefon?

Finns inget som stoppar det på en ojailbreakad.

Ursprungligen av zappee:

Finns inget som stoppar det på en ojailbreakad.

Vad menar du?
Är det inte en Cydia-app? Fungerar väl inte på en iPhone som inte är jailbreakad?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-07 19:06
Ursprungligen av theplague:

Vad menar du?
Är det inte en Cydia-app? Fungerar väl inte på en iPhone som inte är jailbreakad?

Läs vad jag skrev igen.

Ursprungligen av zappee:

Läs vad jag skrev igen.

Ja Tobias skrev att väl krävs en jailbreakad iPhone för den appen:

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Fast är inte den applikationen bara aktuell om man har jailbreakat sin telefon?

Du svarade att det är inget stoppar det(appen) på en ojailbreakad:

Ursprungligen av zappee:

Finns inget som stoppar det på en ojailbreakad.

Jo, just det faktum att iPhonen inte är jailbreakad stoppar det menar jag.

Ursprungligen av zappee:

Finns inget som stoppar det på en ojailbreakad.

Cydia-applikationer fungerar väl normalt sett inte på en telefon som inte är "knäckt".

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 22:24
Ursprungligen av jonasolof:

Finns flera lösningar för att blockera SMS pop up för JB lur

gratis:

http://www.pyslforiphone.com/site/Pysl/Pysl_%28Protect_Your_Secret_Life%29.html

Pysl är en app. Skulle behöva mer info om inställningarna dock.

JB = jailbroken. Psyl och de andra kräver jailbreak

  • Oregistrerad
  • 2010-06-13 17:39

Finns det ingen app för en obreakad iphone då?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Finns det ingen app för en obreakad iphone då?

För vad?

  • Medlem
  • 2010-06-14 00:26

Städar lite.
Admin

  • Oregistrerad
  • 2010-06-14 02:43
Ursprungligen av Baron:

Städar lite.
Admin

Tack admin för du tog bort mitt inlägg. Det kanske inte var poängen. Poängen var såklart att någon kladdar något obskyrt i en tråd som inte har med tråden att göra. See my point?

  • Medlem
  • 2010-06-14 07:01

Än så länge är alla om topic även om viss förvirring rycks råda.

Meddelanden > Förhandsvisning, stänger man av denna så poppar det upp meddelande från vem och "textmeddelande" men inte vad de skrivit!

1
Bevaka tråden