Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PT LE 7.4.2 Med Leopard 10.5.4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-22 13:50

Sitter med en MacPro med Leopard 10.5.4 som jag kör Logic på.

Försöker installera PTLE på den ( med Mbox2, Firmware 1.38 ) men lyckas inte få PT att starta
Den stannar vid "Creating DAE Objects" och fastnar sedan där!

Har varit noga med att få bort allt i datorn som har med PT att göra innan jag installera o det..

Någon som har en lösning?

Testa att slänga "digidesign databases" -mappen som finns på varje hårddisk på datorn, den ställer till problem ibland om den blivit korrupt, men det är bara slänga, PT skapar en ny vid uppstart.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-09-24 11:24

Tyvärr ingen skilnad!

har du kollat digidesigns supportforum?

duc.digidesign.com

Brukar ha lösningar på det mesta. Jag kommer tyvärr inte på nåt på rak arm som kan vara problem, så kolla där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 01:06

Ladda ner och kör terminalverktyget:
Digidesign | Support | Tech Support Folder - Utilities and Troubleshooting Tools

Det finns visserligen en nyare Firmware, det är egentligen inget som skall påverka ditt problem men man vet aldrig.
Digidesign | Support | Mbox 2 Firmware Updater v1.43 for Mac OS X and Windows XP

Jag var för länge sedan med om nåt liknande problem och då var lösningen att ta bort "iSightAudio.plugin" ur HD/Bibliotek/Audio/Plugins/HAL/

1
Bevaka tråden