Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ProTools 8

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-09-30 17:00

Ny info längre ner i tråden p.g.a editering i originalartikeln.

Senast redigerat 2008-10-01 01:13

Vart står det nåt om PT8?

Känns ju inte direkt troligt iom att de precis fått igång 7.4 ordentligt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-30 20:44

Det är en 8:a på G, de har arbetat på både det och nya audio interface ett bra tag nu. (Vill ni ha skriftliga källor så bortse från första meningen ).

Flera sajter har skrivit om nya PT 8, de flesta verkar ha haft mixonline.com som källa men av någon anledning så har mixonline plockat bort nyheten...

Hursomhelst, det de skrev var:

"DIGIDESIGN PRO TOOLS 8: Pro Tools 8 (which includes Pro Tools HD, Pro Tools LE and Pro Tools M-Powered) has been completely updated with a new user interface, dozens of new bundled plug-ins (including five new virtual instruments and 20 effects), fully integrated MIDI and score editors, and expanded editing features. The user interface is enhanced with a more modern color palette and higher-contrast text and graphics, yet the key functions users rely on are still right where they should be, while enhancements—such as dockable Editor windows and a configurable Edit Window toolbar—make it easier to navigate than ever. Pro Tools 8 software will be available in late 2008 for Windows Vista (32-bit Business or Ultimate), Windows XP and Mac OS X 10.5 (Leopard)-based Pro Tools HD, Pro Tools LE and Pro Tools M-Powered systems. AES Booth: #702."

Hoppas, hoppas, hoppas de har svalt stoltheten och fixat (härmat) den j*vla midi-delen, ett dubbelklick och få upp ett riktigt editeringsfönster som Logic, Cubase, DP, Reason m fl så det inte tar sju svåra år att programmera ett click.

Jaså där ser man, vad fel man kan ha ibland

Låter ju som om det skulle kunna vara en relativt drastisk förändring, PT med uppdaterade färger!?!

  • Medlem
  • 2008-10-01 01:12

Tack, pherson. När jag gjorde denna tråd fanns ovanstående info att läsa efter Cakewalk-nyheten. Tydligen har det editerats efter det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 01:26
Ursprungligen av Mitch:

Tack, pherson. När jag gjorde denna tråd fanns ovanstående info att läsa efter Cakewalk-nyheten. Tydligen har det editerats efter det.

Cool O:-)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-01 06:42

Spännande att se när länken dyker upp igen...

Digidesign | Products | Pro Tools | Pro Tools 8

Just nu står det bara:

"The article you are looking for is currently unavailable."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-02 11:53

Beta-testarna har buzzat om PT8 i över ett år... Men det verkar aldrig hända något... Nya audiointerface har jag inte hört något om, vad grundas detta rykte på? Inte så länge sedan det släpptes nytt till LE. 192:orna fungerar fortfarande som dom ska kan jag tycka. Ett externt HD hade varit fint i och för sig!

Det kommer lite nyheter från Digi på AES i SF imorgon,
men det är inget av det som nämns i tråden.

Kul grejor, men inte så värst spännande för de som redan sitter på ett LE-system....

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-03 11:32

Pr Tools HDLE tror jag, med extern FWkraft!! och med ca 3 iLok och sen 39spår som kan uppgraderas för 5lax till 61!!

Eller nått...

  • Medlem
  • 2008-10-03 14:45

Verkar lovande.
Ska bli intressant att se om det kommer att finnas prisvärda uppgraderingsmöjligheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 14:47

Det kanske börjar bli dags att uppgradera till 10.5 då så man kan köra åttan när den kommer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 20:40

Äntligen!! Nu verkar det inte bli så många kvarstående argument för att hoppa mellan mitt PTHD och Logic (för min del åtminstone). Och grymt lyft av gränssnittet!

Jag verkar vara ensam om att tycka det nya interfacet ser ganska fult ut! Jag är van vid det gamla fulsnygga, kan ju inte bara gå och ändra sådär

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 21:59

Det är klart, Mac OS 9 hade ju sin charm oxå...

Är det bara jag som tycker det att dom har plockat ideér från Logic 8 ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-03 22:35

Det är stenhårda stölder från Logic 8 men det gör ju inget...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-10-04 18:33

Tycker inte om utseendet alls, skitjobbigt logic/cubase-aktigt... sen är ju logic lika snott från PT som PT från logic och allt skit... synd att digidesign gått över de andras fula färger å skit..

dock så uppgraderar jag nog faktiskt, för kanalernas skull isåfall.... blir säkert billigare än att köpa musicproductiontoolkit..

Vet inte om ni sett detta. 003 Rack+ Factory.

Jag gillar inte mixer delen altså färgerna såg mycket bättre förut tydligare och så (Stilrent)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-05 12:16

Smaken är ju som bekant olika men jag ser ärligt talat inte charmen i nuvarande ProTools, mixern ser ju ut som om den var tagen direkt ur en Atari från 1988.

  • Medlem
  • 2008-10-06 11:05

"En Atari från 88"!!!

ROFL,Haha, roligaste jag läst på länge!

Ursäkta spammet...

Ska bli intressant att få lite mer detaljerad om de nya A.I.R-pluggarna.
Lite info har dykt upp på Gearslutz men inte något detaljerat än.
För min del blir det troligen uppdatering direkt.

DigiDesigns nya synt Vacuum

Snyggt GUI.

  • Medlem
  • 2008-10-12 15:35

Vacuum? Den suger. (sorry, den dåliga ordvitsmakaren i mig slog till igen...:))

Ursprungligen av jgb:

Vacuum? Den suger. (sorry, den dåliga ordvitsmakaren i mig slog till igen...:))

Haha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-07 16:01

Aha, tycker jag känner igen det där från någonstans...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-17 21:14

Jag tvekade lite att uppgradera nu när jag köpt ny mac med leopard (=mitt gamla pro tools 7 funkar inte längre) men nu ser det ju riktigt lovande ut.

Bevaka tråden