Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud i Firefox

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon skum anledning lyckas jag oftast inte få fram ljud från sidor i Firefox (3.0.3) på sistone. Nån enstaka gång ibland så funkar det en liten stund, men inte alltid.
Någon som har nån idé om vad jag kan göra?

Jag kör Windows Vista Basic, och problemet verkar bara gälla i Firefox. (IE och Foobar spelar ljud utan problem alls.)

Jag har förresten installerat de ASIO4ALL-drivrutiner som följer med FL Studio, samt Zoom H4s ljudkortsdrivrutiner, kan det ha med saken att göra?

Senast redigerat 2008-10-15 12:53

Ingen som har nån idé?

Kommer ljudet tillbaka om du startar om FF?
Kommer ljudet tillbaka om du startar om dator?

Är det "samma" sidor? Tex SR, SVT, youtube osv??

är 303 den senaste FF uppdateringen?

Mvh

Nix, jag har testat att starta om både FF (ja, 303 är nyast) och hela datorn, och nu hjälpte det inte. Tidigare har det blivit bra ett litet tag om jag startat om datorn, men alltså inte idag.

De sidor jag testat hittills är myspace, youtube, aftonbladet och SR. Det kan ju förstås va nån inställning i spelaren (java eller vad det nu är??)...? Vart hittar man sånt?

Funkar inget ljud alls, eller är det tex bara Flash och inte vanliga mp3-filer som bråkar? (Youtube och Myspace är Flash, SR streamar antingen via Realplayer eller Windows Media), så det kan vara någon plugin som bråkar.)

mp3or har jag inställt att ladda ned och lyssna, så det funkar utan problem. SR fick jag helt plötsligt igång nu, kan ha varit nåt knas med inställningarna mot WMP.

Håller på att göra en sökning på Scan Now - Online (OSI) - Vulnerability Scanning - Secunia.com enligt tips i SOS's "PC notes", verkar som att jag har en del gammalt bös (flera olika gamla versioner av flash och java) kvar som kanske kan bråka...

Japp. Ny version av Adobe Flash var nog det som fattades...

Tack för tipsen, hade nog dröjt ett tag innan jag kommit att tänka på det.

Näää, fanken heller!
Nu är det helt plötsligt tyst på myspace och youtube igen!

PS. Det blev tyst efter en omstart av datorn...

Låter som du har något knas med ljudinställningarna eller har upptäckt en bugg i Firefox.

Jävla Vista!
I win98 eller XP hade man ju iaf haft en liten susning om vart man skulle börja leta...

Nu TROR jag att jag hittat orsaken!
Under huvudvolymkontrollen (nere vid klockan) kan man klicka på "mixer" och där hade Firefox en egen regel, som av nån underlig anledning var mute:ad...
*håller tummarna för att det fortsätter att fungera*

1
Bevaka tråden