Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort med många I/O

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-18 13:13

Jag funderar på att slänga ut mixern och i stället köpa ett ljudkort med många in- och utgångar. 8 in och 8 ut är nog det minsta som är intressant. Dessutom är jag snål, så det ska helst vara billigt också.

ESI ESU1808
Ser bra ut på papperet och kostar bara € 333.00 på musicstore.de. Det verkar inte helt idealt att ett antal av de analoga in- och utgångarna sitter på framsidan. Det blir ju inte så snygg kabeldragning då...

M-AUDIO Delta 1010 LT
Billigt! Fast det är ett PCI-kort så jag måste hålla på och rota i datorn, och det finns ingen extern låda med anslutningar så det lär bli en grotesk kabelhärva av alltihop.

M-AUDIO Delta 1010
Som LT-kortet fast med racklåda. Kostar € 499 vilket är betydligt mer än ESI ESU1808. Dessutom får man ingen hörlursutgång vilket jag måste lösa på något annat sätt i så fall...

Är det någon som kan säga något om ovanstående kort eller kan tipsas om något annat? Jag kör PC med XP och Live.

Jag har kört med delta 1010lt-kortet i 5-6 år och jag är supernöjd. Har alltid funkat bra. Aldrig några problem. Men det du säger om kabelhärvan är sant. Jag skulle nog satsat på 1010-kortet om jag köpt idag.

  • Medlem
  • 2008-10-18 19:20

M-AUSIOs grejer verkar ju vara stabila. Har ett 2496-kort nu som det aldrig har varit några problem med.

Kollade i ett par svenska musikaffärer, och här kostar ESU 1808 lite mer och Delta 1010 lite mindre än i Tyskland, så de ligger faktiskt på samma pris! ESI känns ju lite bättre specat med fler ingångar, mikförstärkare och hörlursutgång. M-AUDIO kan man expandera genom att ha två likadana kort i datorn.

Det lutar mest åt ESI just nu!

Rek EMU 1820M.

  • Medlem
  • 2008-10-18 21:22

Fast 1820M har väl bara 6 line in? Jag har dålig koll på S/PDIF och ADAT. Jag antar att jag måste ha speciell hårdvara för att få användning för de kanalerna? Ingen av mina synthar har en ADAT-kontakt

  • Medlem
  • 2008-10-18 21:28

Fler frågor: Hur tungt blir det för datorn att köra så många kanaler? Min AMD 64 3200+ (tror jag den heter) kanske får det tungt?

"Ok, now remember children, there are no stupid questions, only stupid people." -Mr. Garrison

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-10-18 21:41

1820M har 8 stycken line in.. i form av telejack.

  • Medlem
  • 2008-10-18 22:55

Tack för infon! Jag tänkte inte på att mikingångarna också kunde användas som line in.

EMU verkar tydligen ha hög klass på omvandlarna.

Echo Audiofire 12
http://www.99.se/datorer-kringutrustning/131198-echo-audiofire-12-m-nga-i-o.html

Har det inte själv, endast ett Audiofire 4, som jag är riktigt nöjd med!

  • Medlem
  • 2008-10-26 21:04

Det blev ESI ESU1808. Än så länge fungerar allt bra när jag bara använder två ut och fyra in. Det återstår att se hur datorn klarar av det när jag aktiverar fler kanaler. Det slutar väl med att man får investera i en ny dator också

1
Bevaka tråden