Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera till 2.x från jailbreakad 1.1.4 (iPod Touch)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-19 18:44

Hej,
funderar på att uppdatera min jailbreakade iPod Touch med mjukvaran 1.1.4 till en officiell firmwire (förmodligen den senaste 2.x mjukvaran), till mestadels pga att Installer strejkar för mig, programmen som trots allt verkar funka inte gör det (numer funkar inget...) och de uteblivna originalprogrammen som jag inte kan utnyttja.

Nu är frågorna många men jag ställer bara de jag anser viktigast för tillfället
* Uppdateringen kostar 75kr, när det kommer en jailbreakad version av 2.x kommer jag att vara tvungen att betala igen då ifall jag inte vill ha jailbreakad längre då?
* Vad händer med programmen jag installerat osv. Tex. Kontakter. Det skulle jag gärna vilja ha kvar. Går det?
* Är det bara att köpa uttdateringen via iTunes eller måste jag göra på något speciellt sätt?

Tacksam för snabba svar!

MVH Niklas

Ännu ett skäl för mig att inte ens fundera på jailbreaking. Det verkar som det strular lite för ofta för att jag ska bli sugen på att göra det själv. Är inget bra på att trixa och fixa.

Kan inget om jailbreaking som du förstår men det kommer säkert någon snart som vet lite mer. Men du kan böra med att kolla under Upplåsning (Upplåsning - 99.se) där det väl bör finnas någon bra tråd.

*Gissar att uppdateringen inte försvinner eftersom iTunes alltid registrerar alla köp. Kolla under Purchase History under ditt iTunes konto så att du ser att det verkligen står där. Du får ju dessutom ett mail med kvittot på det inköpet. Strular det så maila dom. Har själv kontaktat dom i ärenden och de svarar hyfsat snabbt.
*Gissar att du inte får behålla programmen eftersom du inte har betalt dom eller har dom registrerade under ett iTunes-konto.
*Uppdateringen kan man mig veterligen bara köpa genom iTunes.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 16:58

Nej, har inte varit mycket som fungerat med jailbreakningen.
Rekommenderar det inte.

* Låter bra!
* Nej, antog det själv. Dock har jag hört att kontakter finns kvar men att det är säkrast att ta en backup på detta. Hur gör jag det?
* Inte så jag menade. Jag undrade om jag var tvungen att göra något speciellt iom att jag har en jailbreakad Touch. Tex. att radera någon fil eller liknande...

Ang att ta backup på Kontakter:
Osäker på hur man gör. Vi får tänka kreativt här...Du kan alltså inte ansluta till iTunes ? Annars kunde du ha kopierat via USB. Och Bluetooth finns inte på Touch. Kollade program från AppStore men om du inte kan ansluta är det ju ingen ide´. Kan du skicka mail från Touch ? I så fall kanske du kan ta bilder på dina kontakter om det inte är för många sidor och posta dom till dig själv. Fast det hjälper dig inte att synkronisera förstås. Antar att du har en kopia i datorn eller på papper av dina kontakter ? FTP ?
Kan du ansluta iPoden och skriva in iSync i Spotlight ? Nä, jag vet inte riktigt hur du ska göra. Hoppas någon kunnig tittar in i din tråd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-22 22:58

Hehe, blev ett lite roligt inlägg av dig där
Du här missuppfattat mig totalt. Jag har inga problem alls med att ansluta till iTunes. Och jag har även lost problemet. Jag tog en säkerhetskopia (den tog den även automatiskt vid uppfateringen jag köpte) och när uppdateringen var klar kunde man återställa till säkerhetskopian vilket jag gjorde. Är hur nöjd som helst iom. att jag nu kan använda massa fantastiska applikationer utan krångel.

Ursprungligen av N1lle:

Hehe, blev ett lite roligt inlägg av dig där

Ja, så är det när man hör till den hjälpsamma sorten.
Nu när du vet hur man ska göra kan du själv gå in och svara i trådar ang detta. Det är många som frågar och inte fullt så många som svarar.
Ha det bra med din Touch !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-25 21:26

Tror du missuppfattade mig, det var inget elakt menat.
Jo, har redan börjat göra så mycket nytta jag kan
Tack detsamma!

Ursprungligen av N1lle:

Tror du missuppfattade mig, det var inget elakt menat.
Jo, har redan börjat göra så mycket nytta jag kan
Tack detsamma!

Nejdå, jag missuppfattade inte dig (utom det ang anslutningen till iTunes förstås). Uppfattade det inte alls det du skrev som något illa menat.
Vad bra att du börjat svara ! Verkar vara många nya som inte alltid vågar sig på det. Jag är ju själv inte någon expert men tycker det är kul att försöka hjälpa andra eftersom man får hjälp själv. Ha det gött !

1
Bevaka tråden